Het weer wordt guurder zo einde herfst en snel zullen de nachten kouder zijn. Na een goede nacht ben ik op weg naar de Nespresso machine. Snel grijp ik mijn Iphone mee en open de Tesla app. Ik stel 22°C in als interieurtemperatuur en de stoelverwarming gaat op standje 1. Nog even door de nieuwsapp bladeren en ik pruim op mijn cruseli-yoghurt mengsel. Dan een quick shower en ready to go. Bij het openen van de voordeur voelt het inderdaad guur en koud. In versnelde pas loop ik naar mijn Tesla. De elektrische klinken en verlichting eronder verwelkomen mij en snel zetel ik mij in de fijne sportstoelen. Warmte, warmte om me heen en onder mijn derriere. Goed begin van de dag, denk ik nog maar snel berekent het navigatiesysteem mijn ETA en de druk loopt gelijk op. Haast. Geen probleem ik haast me van de oprit en spurt vervolgens vrijwel volgas de straat uit. Heerlijk dat dát geen kwaad kan.
Iedere keer verbaas ik mij opnieuw door de ongekende acceleratie van de Tesla. Het went nooit. Deze 75D levert omgerekend zo’n 320pk, maar dat is eigenlijk niet waar het om gaat. Het is het enorme koppel dat bij iedere snelheid voor 100% aanwezig is en dat tezamen met het gemis van een conventionele versnellingsbak biedt direct – en dan bedoel ik ook echt direct – respons. Respons dat volledig ten goede komt aan versnelling. Geen doorspinnen in de D – Dual Motor – en dus vierwiel aangedreven. In net iets meer dan 4 seconden bereik je reeds 100km/h en het eindeloze versnellen gaat gewoon door tot de begrensde 225 km/h.
Dit is de nieuwe generatie Model S – oftewel de facelift. Belangrijke verbeteringen en nieuwe technieken zijn doorgevoerd waaronder betere stoelen, snellere computers, displays en nieuwe varianten waaronder deze 75D. Bovendien ziet deze nieuwe variant er gewoon veel moderner uit. De Model S is echt een mooie auto en imponerend wanneer je er naast staat of in zit.