Ruim een jaar geleden kochten we deze Range Rover van de eerste eigenaar met slechts 129.858 km. Uiterst uniek natuurlijk en omdat het een origineel Nederlands geleverd exemplaar is volledig aantoonbaar en met historie. De auto werd vrijwel direct verkocht aan een bekende van ons. Hij reed er iets meer dan 30.000 km mee, maar de auto werd overbodig. Natuurlijk kochten we hem terug. Wat nog steeds is de kilometerstand uniek laag en de staat echt bijzonder fraai.
De Range Rover – op en top Brits – is nog steeds het vlaggenschip onder de Premium SUV’s. Met een nieuwprijs van een bescheiden starterswoning mag je nogal wat verwachten. In dit geval had de Range Rover een nieuwprijs van EUR 150.636. De beleving in een Range Rover is uniek. Superieure kwaliteit, een eindeloze lijst met fraaie opties, geweldige goodies en ongekend comfortabele rijeigenschappen. En wanneer je een eerlijk een correct exemplaar weet te vinden dan straalt de klasse en het raffinement er nog net zo af als bij een nieuwe.
Dit is zo’n exemplaar – kijk, zoek en vergelijk het aanbod op internet – in deze staat, origineel Nederlands geleverd en met een volledige te controleren kilometerstand wordt de spoeling dun. Zeker als je na gaat dat deze Range slechts twee eigenaren had. Deze eerste eigenaar reed hem vanaf 25 september 2009 tot en met 20 januari 2012 zakelijk en vervolgens tot aan 30 mei 2020 privé. Vervolgens verkochten wij de auto aan de tweede eigenaar die hem ruim een jaar in bezit had. De auto werd nieuw aangeschaft bij de Land Rover dealer in Nieuwegein en is daar vervolgens ook steeds onderhouden. Hoe vreemd ook – zeker gezien de lage kilometerstand en het dealer onderhoud – ging er in 2015 iets mis met de drijfstanglagers. De motor werd door de dealer vervangen. Geen gereviseerde of een ruilmotor, nee, een spiksplinternieuw motorblok. De toch al lage kilometerstand van de auto geldt dus niet voor de motor. Die heeft nu zo’n 75.000km gereden. Geen half werk, maar volledig door de erkende dealer uitgevoerd.
Dit is een droomuitvoering aangezien deze luxe Vogue de opties bezit die je wilt. Ook de samenstelling is voortreffelijk. Santorini Black exterieurlak in combinatie met Ivory geperforeerd soft lederen bekleding en Charcoal stitching. Het dashboard is eveneens uitgevoerd in Ebony leder en verfijnd met glanzend zwarte Pionalak sierlijsten – dat laatste was een prijzige optie. Smaakvol en erg chique. De Vogue heeft volledig elektrische multicontourzetels met memory en ze zijn voorzien van stoelverwarming en stoelventilatie. Ook het stuurwiel is verwarmd evenals de zetels voor de achter passagiers. Het stuurwiel is elektrisch verstelbaar. Boven u valt het licht door het elektrisch bediende sunroof. Verder beschikt de Range Rover over een achteruitrijcamera, bi-xenon verlichting met adaptive forward lighting, LED stadslicht, voorruitverwarming en een fraai geïntegreerd multimediasysteem met groot touchscreen kleurenscherm. Dit scherm behelst onder meer het navigatiesysteem met 3D kaartweergave, bluetooth telefonie, off-road informatiescreen.