Dit is uniek. Een origineel Nederlands geleverde facelift – dus modeljaar 2010 – Range Rover afkomstig van de eerste eigenaar. Volledig dealer onderhouden en met een ongekend – en volledig aantoonbare – lage kilometerstand van slechts 129.858 km. Hier is geen tweede exemplaar van te koop. En de uitvoering en staat is uniek netjes.
De Range Rover – op en top Brits – is nog steeds het vlaggenschip onder de Premium SUV’s. Met een nieuwprijs van een bescheiden starterswoning mag je nogal wat verwachten. In dit geval had de Range Rover een nieuwprijs van EUR 150.636. De beleving in een Range Rover is uniek. Superieure kwaliteit, een eindeloze lijst met fraaie opties, geweldige goodies en ongekend comfortabele rijeigenschappen. En wanneer je een eerlijk een correct exemplaar weet te vinden dan straalt de klasse en het raffinement er nog net zo af als bij een nieuwe.
Dit is zo’n exemplaar – kijk, zoek en vergelijk het aanbod op internet – in deze staat, origineel Nederlands geleverd en met een volledige te controleren kilometerstand wordt de spoeling dun. Zeker als je na gaat dat deze Range slechts één eigenaar had. Deze eigenaar reed hem vanaf 25 september 2009 tot en met 20 januari 2012 zakelijk en vervolgens tot aan 30 mei 2020 privé. De auto werd nieuw aangeschaft bij Land Rover dealer in Nieuwegein en is daar vervolgens ook steeds onderhouden. Hoe vreemd ook – zeker gezien de lage kilometerstand en het dealer onderhoud – ging er in 2015 iets mis met de drijfstanglagers. De motor werd door de dealer vervangen. Geen gereviseerde of een ruilmotor, nee, een spiksplinternieuw motorblok. De toch al lage kilometerstand van de auto geldt dus niet voor de motor. Die heeft nog geen 42.000km gereden. Geen half werk, maar volledig door de erkende dealer uitgevoerd.
Dit is een droomuitvoering aangezien deze luxe Vogue de opties bezit die je wilt. Ook de samenstelling is voortreffelijk. Santorini Black exterieurlak in combinatie met Ivory geperforeerd soft lederen bekleding en Charcoal stitching. Het dashboard is eveneens uitgevoerd in Ebony leder en verfijnd met glanzend zwarte Pionalak sierlijsten – dat laatste was een prijzige optie. Smaakvol en erg chique. De Vogue heeft volledig elektrische multicontourzetels met memory en ze zijn voorzien van stoelverwarming en stoelventilatie. Ook het stuurwiel is verwarmd evenals de zetels voor de achter passagiers. Het stuurwiel is elektrisch verstelbaar. Boven u valt het licht door het elektrisch bediende sunroof. Verder beschikt de Range Rover over een achteruitrijcamera, bi-xenon verlichting met adaptive forward lighting, LED stadslicht, voorruitverwarming en een fraai geïntegreerd multimediasysteem met groot touchscreen kleurenscherm. Dit scherm behelst onder meer het navigatiesysteem met 3D kaartweergave, bluetooth telefonie, off-road informatiescreen. Het door Harman/ Kardon geleverde audiosysteem met Logic7 surround en subwoofer klinkt voortreffelijk. De luchtvering geeft enorm veel comfort en kan desgewenst gebruikt worden om de wagenhoogte aan te passen voor makkelijk in- en uitstappen of juist voor meer bodemvrijheid bij eventueel off-road gebruik. Off-road is een koude kunst voor de Range Rover. Het Terain Response systeem kent vele standen voor iedere ondergrond en bovendien is de auto voorzien van hoge en lage gearing en Hill Descent Control. Het mooiste detail aan de nieuwe generatie Range Rover vinden wij de virtual cockpit. Het gehele tellercompartiment is één groot display met tal van gave grafische effecten. Hiermee was de Range Rover zijn tijd ver voor uit aangezien dit nu bij andere merken – ruim 10 jaar later – mondjesmaat geleverd wordt.