Rustig verplaatsen we ons door het stadsverkeer. Rustig in praktische zin aangezien de aandrijving volledig elektrisch gaat momenteel. Wie had dat tot voor kort gedacht? Een Range Rover met hybride techniek met óók nog de mogelijkheid tot volledig elektrisch rijden. Het is ongekend en aangenaam stil aan boord van de Sport. Op de achtergrond hoor je hooguit het Meridian Surround Sound audiosysteem een nummer streamen vanaf mijn telefoon. Deze nieuwe generatie van de Range Rover Sport is uiterst modern. Met een virtual cockpit en twee gigantische touchscreens boven elkaar blijven er nauwelijks conventionele bedieningsknoppen over. Dat is helemaal niet erg want naast de moderne uitstraling is de techniek zeer intuïtief te bedienen en het werkt allemaal perfect. De hoge zit en dan ook nog in de voortreffelijke zetels maakt het rijden comfortabel.
Wanneer we even later de snelweg opdraaien vragen we wat meer vermogen waardoor de Ingenium turbomotor ontwaakt. Alleen deze 2.0 levert al 300pk en tezamen met de elektromotor komt het totaal vermogen op maar liefst 404 pk uit. Wanneer het nodig is accelereert de Sport vanuit stilstand naar 100 km/h in slechts 6,7 seconden. Het is het geheel van luchtvering gecombineerd met een adaptief onderstel en de 8-traps automatische transmissie die iedere rit jou de beste ervaring geeft. En dat terwijl je ontzettend weinig brandstof verbruikt. Zeker wanneer je het accupakket middels de stekker oplaad kun je in met name stadsverkeer volledig elektrisch rijden.
Een Range Rover hoort uiteraard in de juiste trim. Dan bedoel ik de kleur en velgen samenstelling maar uiteraard ook met zoveel mogelijk opties. Dit is de meest luxe variant, de Autobipgraphy Dynamic. Hiermee voorziet de Range van de mooiste opties. De kleurstelling is Carparthian Grey. Deze Premium metallic kleur is ook voor het dak gekozen. De 21” Style 9001 velgen zijn uitgevoerd in zwart.