De Range Rover – op en top Brits – is nog steeds het vlaggenschip onder de Premium SUV’s. Met een nieuwprijs van een bescheiden starterswoning mag je nogal wat verwachten. De beleving in een Range Rover is uniek. Superieure kwaliteit, een eindeloze lijst met fraaie opties, geweldige goodies en ongekend comfortabele rijeigenschappen. En wanneer je een eerlijk een correct exemplaar weet te vinden dan straalt de klasse er zelfs na ruim 10 jaar nog steeds vanaf. Tijdloos, classy en onverwoestbaar.
Dit is zo’n exemplaar – kijk, zoek en vergelijk het aanbod op internet – in deze staat, origineel Nederlands geleverd en met een volledige te controleren kilometerstand wordt de spoeling dun. Zeker als je na gaat dat deze Range slechts twee berijders had. De eerste eigenaar reed hem vanaf 2008 ten met juli 2013 en de tweede eigenaar van 2013 tot en met 2020.
Dit is een droomuitvoering aangezien deze luxe Vogue de opties bezit die je wilt. Ook de samenstelling is voortreffelijk. Java Black exterieurlak in combinatie met Ebony geperforeerd soft lederen bekleding en Charcoal stitching. Het dashboard is eveneens uitgevoerd in Ebony leder en verfijnd met Pionalak sierlijsten – dat laatste was een prijzige optie. Smaakvol en erg chique. De Vogue heeft volledig elektrische multicontourzetels met memory en ze zijn voorzien van stoelverwarming en stoelventilatie. Ook het stuurwiel is verwarmd evenals de zetels voor de achter passagiers. Zij hebben tevens hun eigen klimaatinstellingen. Het stuurwiel is elektrisch verstelbaar. Boven u valt het licht door het elektrisch bediende sunroof. Verder beschikt de Range Rover over een achteruitrijcamera, bi-xenon verlichting met adaptive forward lighting, voorruitverwarming en een fraai geïntegreerd multimediasysteem met groot touchscreen kleurenscherm. Dit scherm behelst onder meer het navigatiesysteem met 3D kaartweergave, bluetooth telefonie, off-road informatiescreen. Het door Harman/ Kardon geleverde audiosysteem met Logic7 surround en subwoofer klinkt voortreffelijk. De luchtvering geeft enorm veel comfort en kan desgewenst gebruikt worden om de wagenhoogte aan te passen voor makkelijk in- en uitstappen of juist voor meer bodemvrijheid bij eventueel off-road gebruik. Off-road is een koude kunst voor de Range Rover. Het Terain Response systeem kent vele standen voor iedere ondergrond en bovendien is de auto voorzien van hoge en lage gearing en Hill Descent Control.