Met een scherpe sneer uit de enorme uitlaatmonding midden achter de Boxster schiet de toerenteller voorbij 5.000 tpm. Bovenin in de toeren is de Boxster pas echt snel. En dat geluid…verslavend! Men kan van alles zeggen over de Boxster, maar het is een echte Porsche. Zo rijdt hij, zo klinkt hij en zo voelt hij ook. Dit is fun to drive!
De sofftop ligt stijlvol – immers niet zo rommelig opgepropt als bij menig cabriolet – opgeborgen achter de voorstoelen. Tussen de hoofdsteunen een windscherm om de coup in model te houden. In mijn hand het stuur met het befaamde en machtige Porsche logo. Voor mij de geweldige kenmerkende klokken met in het midden prominent de toerenteller. De Roadster is geweldig om te rijden. Speels als het moet met zijn achterwielaandrijving en middenmotor en juist relaxt – zelfs comfortabel in cruise modus. Knap gedaan. Zeker als je beseft dat deze Porsche alweer 21 jaar rond rijdt. En voor degene die 220 pk niet voldoende denkt te vinden? Probeer hem eens. De topsnelheid ligt maar liefst o0 250 km/h, maar belangrijker is de acceleratie. In slechts 6,6 tellen accelereer je dakloos naar 100 km/h.
Qua luxe is de Porsche Boxster prima bedeeld. Zo zit je op de speciaal bestelde sportzetels met meer zijdelingse steun en fraaie uitstraling. Uiteraard uitgevoerd in zwart lederen bekleding en voorzien van stoelverwarming. Op de middenconsole vind je de climate control en een after market multimediasysteem met Apple CarPlay, Bluetooth en zelfs een achteruitrijcamera. Het dak werkt volledig elektrisch – en probleemloos. Met een druk op de knop creëer je UV straling op je knar en een grootste lach.
Deze Porsche Boxster is het facelift type van na 2001 – in dit gavel van 2002 – en daarmee voorzien van de sterkere en betrouwbare 2.7. Gekoppeld aan de handgeschakelde 5-versnellingsbak een combinatie die staat voor heel veel plezier. De onderhoudshistorie is volledig bekend en gedocumenteerd. Verder is alle documentatie compleet en zijn beide sleutels aanwezig.