Het magische gevoel dat een Porsche 911 je geeft zal iedere bezitter van een exemplaar beamen. Het is het gevoel van luxe, het extreem hoge afwerkingsniveau, het is het machtige gevoel van ogenschijnlijk eindeloos vermogen. De blik op de ronde klokken met de toerenteller prominent midden voor je neus. Een Porsche 911 voldoet aan al je verwachtingen. Voor velen een jongensdroom, iets wat onbereikbaar is, maar als het moment daar is dat alle ingrediënten er zijn om jouw diep gekoesterde wens – het bezitten van een 911 – er zijn. Dan begint de zoektocht.
Wanneer je geen concessies wilt doen in kwaliteit van jouw nieuwe kindje, dan wordt de spoeling dun. Geïmporteerde exemplaren uit Emiraten of The States van bezitters die de liefde niet gaven die ze zo verdienen. Of de exemplaren die voor slopende rally’s zijn ingezet. Bijna zakt de moed je in de schoenen want de 911’s met een rits aan eigenaren en onduidelijke historie is zijn eerder regel dan uitzondering. Maar toen kwam dit exemplaar op jouw pad.
De 911 waar het hier om draait is een 997 Carrera 4 Targa. In alle opzichten hét exemplaar dat aan al jouw wensen voldoet. Origineel Nederlands geleverd in 2008 aan de eerste en enige eigenaar. Een kilometerstand om van te dromen daar hij heeft slechts 46.088 km ervaring heeft en een volledig sluitende onderhoudshistorie. Dit is op zich zelf al vrij uniek, maar tel daar bij op dat de uitvoering ook nog eens om te watertanden is.
De kleurencombinatie is zeer smaakvol – en een zeldzame. Carraraweiβ met zwart leder en rode veiligheidsriemen. Een heel bijzondere optie is het af fabriek in carrosseriekleur gespoten middenconsole. Het dashboard is uitgevoerd in leder en uiteraard zijn de stijlen rondom het panoramadak van de Targa zwart. Midden op het dashboard prijkt het klokje van het Sport Chrono Plus pakket. Deze moet er gewoon in zitten. Via een knop achter de handrem bedien je het vernuftige glasdak en diens zonnescherm. De middenconsole is lekker gevuld met knoppen. De juiste van onder meer het PCM – Porsche Communications Management – met groot kleurenscherm met navigatie, blueooth telefonie en het audiosysteem met BOSE luidsprekerssysteem. Onderaan de minder zichtbare opties maar wel degelijk belangrijk. De ene is van PASM – Porsche Active Suspension Management. Een actief dempersysteem dus met instelbare karakteristiek. Daarnaast de knop SPORT. Die is gewoon heerlijk want je veranderd het bloedsnelle beest in een schandaal. Bij inschakeling openen de kleppen in het uitlaatsysteem en komen de gorgels uit de 6-cilinder boxer direct vanuit het hart in jouw oren. Geweldige optie die we niet zouden willen missen.