MG B Roadster 3.5 V8 | Stunning condition | Rover V8 | 5-versnellingen | Black | Camel leder | Originele V8 velgen | ca. 160pk | 1980 | VERKOCHT |

Over deze auto

Een echte Gentleman – the famous MGB Roadster. Thuis in zijn habitat zo lijkt het op de foto’s. Midden in het Drentse plaatsje De Wijk staat het imposante landhuis De Voorwijk. Met grote dank maak ik regelmatig gebruik van deze locatie en de huidige bewoners hebben altijd wel een inspirerend praatje als ik weer met een ‘Brit’ op de proppen kom.

 

Het grind schittert in de glimmende lakzwarte pianolak. Op de achtergrond de hoge statige raampartijen en de grote stijlvolle lampen bij de voordeur. De welhaast in nieuwstaat verkerende chroomdelen van de bumpers, grill en het rekje voor de reiskoffer blinken in het felle zonlicht. Met een druk op de chromen klink open ik het bestuurdersportier. Het camel kleurige leder combineert fraai en chique met de buitenlak en het klassieke stuurwiel. De klasse en kwaliteit stralen er van af. Ik wil rijden.

 

Het starten gaat direct. Sleutel om en bij de eerste wenteling van de startmotor slaat de V8 aan. Het is net alsof hij direct wil bewijzen dat we hier zeker niet met een 4-cilinder van doen hebben. Onder de fraaie motorkap met de louvres voor de koeling ligt de befaamde en bekende 3.528 cc metende Rover V8 motor. Met een brute brul slaat de motor aan. Ik wil rijden. De kracht van de V8 voelen en uitkijken over de lange motorkap. Toeren door het fraaie Drentse landschap. Het is op deze nazomer dag nog zo’n 20°C. In de zon voelt het warmer. Ideaal om de sofftop in gevouwen toestand achter de fijne zetels te leggen.

 

Bij het inleggen van de eerste versnelling valt meteen op hoe eenvoudig en precies dat gebeurt. Eigenlijk heb je het gevoel in een oldtimer te rijden met hedendaagse techniek. Zodra olie op bedrijfstemperatuur is geef ik de V8 de sporen. De B is verassend snel – eigenlijk meer dan je nodig hebt – en het sporen van de motor gaat gepaard met een verslavend sympfonie. Heerlijk dat geluid. Precies goed. Niet overdreven, wel aanwezig, maar nooit vervelend. Brits en stijlvol. Genieten in optima forma.

De MG B Roadster in dit verhaal is een bekende uit het MG register. Dit is een V8 Conversie. Vele MGB zijn in de USA geleverd, sterker nog, de meesten zijn daar verkocht. Dit exemplaar is naderhand voorzien van de originele Rover V8 en heeft nog een aantal aanpassingen ondergaan. Persoonlijk ben ik niet volledig thuis in de MG’s, maar gezien de hoge mate van afwerking en de algehele kwaliteit kan het eigenlijk niet anders dan dat de aanpassingen gedaan zijn door een zeer professionele partij. Naast de aangepaste motor is er op technisch vlak ook veel aangepast om dit extra vermogen te kunnen verwerken. De motorkap is afkomstig van een MGC en er zijn naderhand louvres in aangebracht voor extra koeling. Er is gekozen voor de MGC kap vanwege de grote carburateur. De C motorkap is verhoogd en bied dus ruimte.

 

De gehele ombouw, het hoge afwerkingsniveau en de gebruikte materialen zijn hoogwaardig en ook de velgen zijn de originele velgen die de V8 had en dus goed gekozen. De MGB is gebouwd tot en met 1980 en specifiek deze auto is van dit jaar en daarmee dus één der laatsten.

 

We nodigen dan ook de meest kritische koper uit om de MGB te inspecteren.

 

Interesse in deze Britse Muscle car? Bel gerust voor een afspraak en eventuele proefrit.

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

Stunning condition

Stunning condition

1980

V8 Conversie

V8 Conversie

5.348 MLS

Specificaties

MG B Roadster 3.5 V8

 

Datum eerste toelating: 28 februari 1980
Kilometerstand: 5.348 mls
Kleur: Pianolak zwart
Kenteken: HV-LS-37
APK tot: 8 januari 2022
Vermogen: circa 113kW/ 160pk
Topsnelheid: circa 200 km/h
Acceleratie 0-100km/h: circa 8s.
Gewicht: 1.018 kg.

Uitrusting

 

– Lederen bekleding Camel
– Houtinleg
– Originele V8 velgen
– Zwarte softtop
– MGC verhoogde motorkap i.v.m. grote carburateur
– Chromen kofferdrager t.b.v. resikoffer
– Klassiek houten stuurwiel
– Verwarming
– Hoofdstroomschakelaar
– Druppellader
– Reservewiel met velours afdekking
– Louvres motorkap voor extra koeling

PROEFRIT MAKEN?
Category
MG, Voorraad
Tags
Buick, Classic, Convertible, GT, Leyland, MG, MGA, MGB, MGC, Register, Roadster, Rover, tourer, Turbo, V8