Vanaf het terras bewonder ik de E-klasse Coupé. Het AMG pakket geeft een brute uitstraling en straalt potentie uit. De lange en lage daklijn onderstrepen het sportieve karakter. De kleur – Designo Graphite – contrasteert fraai met het zwarte interieur en de multispaaks 18” velgen maken het af. Bij het openen van het portier vallen meteen de sportzetels op. Deze multi contourstoelen zijn bekleed in zwart leder met witte stiksels en zijn uitgebreid instelbaar waaronder met pneumatisch bediende steunen. De sierlijsten in aluminium en de zwarte hemelbekleding verfraaien het interieur. Bovendien is er het gigantische panoramadak dat elektrisch te kantelen en open te schuiven is. Verder natuurlijk vee luxe zoals het af fabriek Comand systeem met navigatiesysteem met 3D kaartweergave, bluetooth en audiosysteem. Je bediend het onder meer vanaf het stuurwiel. De dual zone climate control houdt het binnen perfect op temperatuur. Leuke feature is het aangeven van je veiligheidsriem. Deze wordt elektronisch tot aan je schouder gebracht.
Onder de brede motorkap gaat de 184pk sterke benzinemotor schuil. Deze is gekoppeld aan een automatische transmissie. In Sport modus reageert hij sneller op gasrespons. In manueel kun je zelf de schakelmomenten kiezen middels de flippers aan het stuurwiel. De prestaties zijn behoorlijk met een topsnelheid van maar liefst 237 km/h en in slechts 8,3 seconden accelereert de E Coupé vanuit stilstand naar 100 km/h. Ondanks deze prestaties is het brandstofverbruik aangenaam laag en krijgt hij zelfs een groen B-label.
De Mercedes-Benz werd origineel Nederlands geleverd waardoor de gehele historie is na te gaan. Daarnaast is de kilometerstand aangenaam laag en uiteraard volledig aantoonbaar middels een RDW Tellerrapport. Het onderhoud is digitaal opgeslagen en na te gaan bij iedere Mercedes-Benz dealer.