Maserati Quattroporte Diesel 3.0 V6 AUT (275pk) | 2016 | 137.989 km | | 20” GTS velgen | Pelle Frau lederen bekleding | Alcantara hemelbekleding | 4x Stoelverwarming | Stoelventilatie | Camerasysteem | MTC Multimediasysteem | Skyhook Adaptive onderstel | Navigatie | Bi-Xenon verlichting | LED | Sunroof | Elektrische zonnegordijnen | Spiksplinternieuwe Pirelli P Zero banden | VERKOCHT |

Over deze auto

Het zonlicht op deze schitterende lentedag priemt tussen de groene bladeren op het asfalt. Het bochtige traject leidt langs statige huizen met fraai verzorgde tuinen. Deze buitenwegen vormen het perfecte scenario voor de imponerende Maserati Quattroporte. Het design van de Italiaan is verbluffend mooi – vooral wanneer je de Maserati in het ‘wild’ ziet. De lange weelderige lijnen van de limousine stralen grote klasse uit en de afmetingen zijn imposant. Het concept – Quattroporte – staat al sinds 1963. Dat was het jaar waarin Maserati als eerste ter wereld een limousine voorzag van een racemotor en zo een volledig nieuwe markt creëerden. Tot op de dag van vandaag werkt het, maar eerlijk is eerlijk, geen andere merk weet zulk fraai design te evenaren. Vol karakter, historie en emotie; werkelijk alles is daar op geënt.

 

Met het fraaie stuurwiel in mijn handen plaats ik de neus snaar strak in de binnenbocht. Het adaptieve onderstel Skyhook staat in sport-modus waardoor het direct en gecontroleerd aanvoelt. Ondanks het feit dat dit vlaggenschip een gigantische machine is heb ik het gevoel met een serieus potente sportwagen onderweg te zijn. De ervaring in het bouwen van sportwagens merk je in alles terug. De 8-traps ZF automaat schakelt razendsnel. In wil zelf de controle en neem de schakelflippers ter hand. Twee tikken terug vlak voor een lange doordraaiende bocht en dan gaat het rechterpedaal weer in het velours. Het V6 buldert uit de vier stortkokers. Geen loos geschreeuw, want zelfs met een zelfontbrander in het vooronder presteert de Maserati als een bezetene. 60, 80, 100, 120, 150 en weer in de ankers voor de volgende bocht. De geperforeerde schijven meten een forse diameter en leveren derhalve geen half werk. De remkracht is serieus.

 

Dan is het feest voorbij en willen we rustig verder cruisen. Het verschil in karakter kan werkelijk waar niet groter. Het Skyhook systeem gaat van Sport naar I.C.E. – Increased Control & Effinciency – waardoor het onderstel compleet veranderd in een comfortabele modus, de transmissie schakelt opeens boterzacht en vroeg. Het actieve soundsysteem van het motorgeluid wordt gedempt waardoor er opeens serene rust heerst. Totaal anders, onverwacht, maar wat een grandioze karakterwissel.

 

Gezeteld op de fijne sportstoelen geeft de rust ons de mogelijkheid om van het interieur te genieten en de details in ons op te nemen. Het gehele interieur is bekleed met leder. In dit geval werd er geopteerd voor de meest luxe variant fine grain Pelle Frau leder in de beige tint – Sabbia. Volledig naar wens kon het interieur worden samengestelld. Zo is het dashboard aan de onderzijde uitgevoerd in eveneens Sabbia, maar de bovenzijde in Nero met contrasterend Grigio stiksel. Dubbel gestikt. Het geperforeerde leder op de zetels is even fraai als praktisch want naast stoelverwarming voor én achter zijn de voorstoelen voorzien van stoelventilatie. Uiteraard zijn ze elektrisch bediend en voorzien van memorystanden. De passagiers achter beschikken over elektrische zonneschermen voor de zijruiten en de achterruit. Het lichte interieur combineert voortreffelijk met de luxe Erable sierlijsten. Het weelderige hout lijkt nauwelijks bewerkt. Puur, luxe, exact zoals je zou willen. Voor de hemelbekleding werd gekozen voor chique alcantara eveneens in Sabbia. Met multimediasysteem – Maserati Touch Control – voorziet in een 8,4” display en het behelst uitgebreide instellingen voor auto, klimaat, elektrische zonwering, bluetooth, audio en navigatie met 3D kaartweergave. Audio beluister je via SD, USB of via bluetooth streaming. Ook is het systeem voorzien van DAB+ – digitale radio. Wanneer de achteruit wordt ingeschakeld schakelt het systeem over de camera. Het kleurendisplay tussen de tellers is eveneens een bron van informatie en fraaie graphics. Uiteraard ontbreekt ook het kenmerkend Maserati analoge klokje niet. Het glazen schuif-/ kanteldak is een aangename optie.

Het exterieur is natuurlijk het master piece van Maserati. Het fraaie design komt beter naar voren wanneer er wordt gekozen voor de juiste kleurensetting. In dit geval is er geopteerd voor de schitterende micalak – Nero Ribelle. Gecombineerd met het lichte Sabbia interieur een chique geheel.

 

Om de Maserati te upgraden hebben wij naar onze smaak een aantal details veranderd. Zo hebben wij het chroomwerk van de grill, de raamomlijsting, strip over achterklep en deurklinken laten wrappen in hoogglans zwart. Daranaast hebben wij de originele 20” Quattroporte GTS velgen opnieuw gespoten in een chique titanium/ brons kleur en vervolgens voorzien van nieuw schoeisel in de vorm van – hoe kan het ook anders – de allermooiste en beste Pirelli P Zero banden met DOT code van 2021 en uiteraard met MGT codering – specifiek voor Maserati. De voorbanden hebben de maat 245/40 ZR20 en de achterbanden meten zelfs 285/35 ZR20. De remklauwen hebben we voorzien van een unieke gele lak. Dit contrasteert schitterend met de donkere velgen. Geen tweede zo mooi.

 

Tuurlijk is een brullende V6 of V8 benzine heerlijk in een Maserati, maar om hem echt interessant te maken als daily driver is een diesel een uitkomst. Dit is het eerste model Quattroporte waarin een zelfontbrander überhaupt leverbaar werd. Gelukkig hebben ze geen conseccies gedaan in potentie want de 3.0 V6 diesel is een absolute beul met maar liefst 275pk en een overload aan koppel van een straatsteen verslindende 600Nm. Vanaf 2.000 toeren per minuut is dat gigantisch koppel reeds beschikbaar en juist dat maakt hem veel dynamischer dan de benzineversies. De naald van de snelheidsmeter vreet de getallen op de schaal razendsnel op en officieel is het vinito bij 250 km/h, maar met bonus blijft de meter hangen op net geen 270 km/h….voor een diesel. Maar meest spectaculair is toch de acceleratie want in slechts 6 tellen tikken we de 100 aan en pas daarna begint de V6 diesel er echt aan te sleuren. De beweging lijkt recht evenredig naar hoogst illegale snelheden te gaan.

 

Een droom voor velen een ooit een echte Maserati te bezitten en nu heel dichtbij met dit werkelijk schitterende exemplaar. Watertandend interesse gekregen? Bel dan snel voor een bezichtiging en eventuele proefrit.

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

137.989 km

137.989 km

Kilometerstand

2016

2016

Bouwjaar

Specificaties

Maserati Quattroporte Diesel 3.0 V6 AUT (275pk)

 

Datum eerste toelating: 25 augustus 2016
Kilometerstand: 137.989 km
Kleur: Nero Ribelle (mica)
Kenteken: XD-081-N
APK tot: 13 oktober 2021
Vermogen: 202kW/ 275pk
Max. koppel: 600Nm
Topsnelheid: 250km/h
Acceleratie 0-100km/h: 6,4s.
Gewicht: 1.920 kg.

– 20” Originele Maserati GTS breedset
– Alcantara hemelbekleding
– Pelle Frau fine grain lederen bekleding
– Stoelventilatie
– Stoelverwarming voor en achter
– Elektrische zonnegordijnen achter
– Elektrische schuif-/ kanteldak
– Skyhook adaptive onderstel
– Uitlaat soundsysteem af fabriek
– MTC multimediasysteem met 8,4” display
– Navigatiesysteem met 3D kaartweergave
– DAB+ digitale radio
– Bluetooth telefonie
– Audiostreaming via bluetooth | SD | USB | AUX
– Regensensor
– Automatische airconditioning met dual zone
– Elektrisch inklapbare buitenspiegels
– Zwarte grill | sierlijsten | deurklinken |
– Parkeersensoren rondom

– Key-less entry en key-less start en go
– Automatische dimmende binnenspiegel
– Regensensor
– Uitgebreide boardcomputer
– Lederen sportstuurwiel
– Elektrisch inklapbare buitenspiegels
– Elektrische ramen voor en achter
– Elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels
– Schakelflippers
– Stuurwielbediening voor audio
– Cruise control
– Bi-xenon verlichting met hogedruk koplampsproeiers
– Dynamische lichtbundel
– LED dagrijverlichting
– LED lichtunits achter
– Analoog Maserati klokje
– Leder afwerking dashboard met dubbel stiksel
– Leder afwerking portieren met dubbel stiksel

PROEFRIT MAKEN?
Category
Maserati, Voorraad
Tags
100, 125, 125d, 130, 135, 135i, 135m, 140, 140i, 140m, 25d, 3.0, 30d, 320pk. 235kw, 335i, 340i, 35, 360, 4.4, 40d, 420pk, 420ps, 45d, 5-serie, 500, 50d, 520, 520d, 530, 535, 535d, 550, 550d, 575pk, 575ps, 730, 730d, 740, 740d, 740il, 750, 750d, 760, active, Adaptive, beste, bhp, bicolr, bridgestone, continental, coupe, dvd, e36, e46, E90, E91, e92, eerlijke, elektrisch, extender, F10, F11, F20, F30, F31, G10, G11, G12, G30, G31, goedkoopste, google, h/k, harman, i3, i8, kardon, karo, Lang, LED, lwb, M, M Performance, m power, m sport, M technic, M Technics, m1, M135, M135i, M140, M140i, m2, m3, m4, m5, m550, mooist, Msport, nightvision, Performance, r.e, Range, sdrive, sepp, snelste, sport, subsidie, technic, Turbo, V10, V12, V8, verlegnd, Virtual, vredestein, x drive, X5, X5M, Xdrive, zuinige, zuinigste