Land Rover Defender 110 Stationwagon 2.5 TD5 (122pk) – 9 persoons | X-Tech | Airconditioning | Voorruitverwarming | ½ Lederen bekleding | Stoelverwarming | Bluetooth | Boost velgen | Mantec snorkel | Epsom Green | 2 eigenaren | Youngtimer | Lage kilometerstand | 2003 | 164.467 km | VERKOCHT |

Over deze auto

De Land Rover Defender – mijn grote liefde. Al jaren bezitten we een schitterend exemplaar die we regelmatig gebruiken voor plezier, maar ook voor de zaak. De Defender is écht een geweldig icoon. Gek scherend zeg ik wel eens dat ik een kwartier te laat geboren ben. Ik kom vrijwel altijd – én geloof me dit is compleet onbewust – een kwartier te laat. Dit resulteert er vaak in dat ik met bloedspoed ergens naartoe rijd. Echter achter het stuur van de Defender is er rust! Altijd! In mijn hoofd althans – want rustig in een Defender is het natuurlijk nooit. Hij is niet bloedstollend snel, heeft niet persé fijne rijeigenschappen, ook niet extreem comfortabel, maar wat is een Defender geweldig. Sterker nog vrijwel iedereen vindt hem prachtig. De mensen die er ooit een bezaten zijn het het er unaniem over eens. Hij onthaast, straalt klasse uit en wordt nooit gezien als ‘too much’. Bovendien is hij uiterst praktisch en krijg je het gevoel van enorme ontspanning achter het stuurwiel van de Land Rover.

 

Dat de Defender the best 4 by 4 by far is moge duidelijk zijn. Alles is compromisloos ontworpen om onder de zwaarste terreincondities te opereren. De bodemvrijheid is gigantisch en in een Defender kom je zoveel verder dan iedere andere 4×4. Toch worden Defenders meer en meer ingezet als stadsauto’s. Je ziet ze regelmatig in de grote steden en sowieso meestal op verhard terrein. Klasse auto’s zijn het geworden en gewild bij een breed publiek. Technisch oerdegelijk en sterk. Het mooie is dat dit exemplaar zelfs heel erg luxe is voor een Defender van 2003. In dat jaar werd het namelijk mogelijk deze mastodont met – jawel – elektrische ramen, ABS, airconditioning en centrale vergrendeling te krijgen. Dit is een X-Tech en dus ‘’full options’’. Bizar natuurlijk in een tijd dat vrijwel iedere Volkswagen Golf deze opties toen al had, maar goed, het zit er op. Er is een Kenwood audiosysteem geïntegreerd in het originele dashboard. Bruikbaar voor onder meer audio, AUX, en bluetooth carkit.

 

De Land Rover Defender 110 is voorzien van de bekende 2.5 TD5 dieselmotor. De 5-cilinder diesel levert 122pk en weet uitstekend raad met de Defender. Het betreft hier een geel kenteken uitvoering met maar liefst negen (!) zitplaatsen. Die zien we niet vaak. De 110 werd origineel in Duitsland geleverd door Land Rover dealer Walter Leifkes in Coesfeld. In 2014 – na 11 jaar – werd de auto naar Nederland geïmporteerd. De enige Nederlandse eigenaar (overigens een BN-er) kocht de auto in 2014 en ruilde hem onlangs bij een Land Rover dealer en via hen kregen wij de Defender in handen. De kilometerstand is aantrekkelijk laag met slechts 164.467 km en dat zie je aan de auto. Bovendien merk je dat de auto met grote liefde en zorg behandeld en bereden is. Nergens vinden we sporen van off-road gebruik en vermoedelijk is dit exemplaar uitsluitend op verhard terrein gebruikt.

 

Alle documentatie is voorhanden. Het onderhoudsboekje is tevens ingevuld totdat er geen pagina meer vrij was om servicebeurten te vermelden. Dit enidigt dus bij 115.566 km op 10 december 2015. Uiteraard is een RDW tellerrapport voorhanden om de kilometerstand te garanderen.

De volgende servicebeurten zijn bekend:

 

02/01/2003                   0 km

 

05/11/2003                   13.961 km

 

04/07/2005                   33.452 km

 

16/03/2006                   40.555 km

 

15/01/2008                   58.597 km

 

01/07/2009                   71.167 km

 

16/11/2011                   82.634 km

 

22/01/2013                   88.986 km

 

10/07/2014                   98.551 km (koppeling vervangen)

 

10/12/2015                   115.566 km

 

19/05/2020                   148.000 km

 

De Defender heeft slechts twee eigenaren gehad en dat zie je aan de staat. Corrosie is de grootste vijand van de Land Rover Defender en deze heeft echt zijn (oppervlakkige) plekjes, maar de algehele staat is boven gemiddeld. Gewoon een eerlijke en betrouwbare Defender met een fijne geschiedenis.

 

Voor de ondernemer kan de Defender een uiterst interessante auto zijn met het oog op de youngtimer regeling. Deze auto is bijtellingsvriendelijk.

 

Interesse in de Land Rover Defender? Maak snel een afspraak voor bezichtiging en eventuele proefrit.

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

164.467 km

164.467 km

Kilometerstand

2003

2003

Bouwjaar

Specificaties

Land Rover Defender 110 Stationwagon 2.5 TD5 (122pk) – 9 persoons

 

Datum eerste toelating: 2 januari 2003
Kilometerstand: 164.467 km
Kleur: Epsom Green metallic
Kenteken: 1-XFK-35
APK tot: 15 juni 2022
Vermogen: 90kW/ 122pk
Topsnelheid: 130 km/h
Acceleratie 0-100km/h: 17.5s.
Gewicht: 2.025 kg.
BTW/ Marge: Marge
Wegenbelasting: EUR 581-620 per kwartaal
Aantal zitplaatsen: 9 personen

Uitrusting

 


– Airconditioning
– Elektrische ramen
– Voorruitverwarming
– ½ Lederen bekleding X-Tech
– Stoelverwarming
– Origineel Land Rover kanteldak
– 9-persoons uitvoering
– Centrale vergrendeling met afstandsbediening
– Inbraakalarm
– Kenwood audiosysteem + bluetooth carkit
– Reservewiel achter
– Safari Snorkel Mantec
– Originele 16 inch Boost lichtmetalen velgen (5x)
– Trekhaak

PROEFRIT MAKEN?
Category
Verkocht
Tags
110, 130, 90, active, Adaptive, airco, beste, bhp, bicolr, bridgestone, cab, chique, continental, coupe, crew, crewcab, defender, diesel, discovery, dvd, e36, e46, E90, E91, e92, eerlijke, elektrisch, epsom, euro 4, extender, F10, F11, F20, F30, F31, G10, G11, G12, G30, G31, goedkoopste, google, green, h/k, harman, i3, i8, kardon, karo, kbx, klasse, Land Rover, Landrover, Lang, LED, lwb, M, M Performance, m power, m sport, M technic, M Technics, m1, M135, M135i, M140, M140i, m2, m3, m4, m5, m550, mantec, mooist, Msport, nightvision, Off-road, offroaf, Performance, r.e, Range, santorini, sdrive, sepp, series, snelste, sport, subsidie, td4, td5, td6, tdv6, tdv8, technic, Turbo, V10, V12, V8, verlegnd, Virtual, vredestein, x drive, X5, X5M, Xdrive, zuinige, zuinigste