Ford F150 Raptor SVT 6.2L V8 SuperCrew Cab (416pk) | Lederen bekleding | Stoelventilatie | Stoelverwarming | SONY HD audiosysteem | Bluetooth audiostreaming | Remote Start | Sunroof | Elektrische stuurwiel en pedaal verstelling | 17” SVT velgen | FOX Racing Shox dempers | Xenon | Ragid LED ver- en breedtestralers | Zwarte hemelbekleding | Camerasysteem | Parkeersensoren | Navigatie | SuperCrew Cab | Trailer Brake controller | Laadbak klep | Origineel Nederlands | 2e eigenaar | BTW auto | LPG 120L tank | Facelift model | SVT 6.2L V8 | 416pk | 2014 | 173.201 km | EUR 49.000 excl. BTW |

Over deze auto

Uit het land waar cubic inches kennelijk nog steeds tellen, waar niet wordt gelet op een grammetje meer uitstoot en waar uitlaatpijpen nog vuistdik mogen zijn en die zich nog met donder en geweld mogen uiten, uit dat land komt deze in alle opzichten krankzinnige Ford F150 Raptor SVT.

 

De Raptor SVT is gebaseerd op de Ford F150 die op zich al allerminst kinderachtig is. De Raptor SVT is echt next level in alles. Zo kostte hij nieuw al tweemaal zoveel als een standaard F150. Sta je oog in oog met dit monster dan verbaas je je meteen over de grootheid er van. Zonder de spiegels meegerekend meet hij al een breedte van 2,19 meter en de wielbasis heeft de lengte van een gemiddelde middenklasser. De dimensies zijn onwerkelijk. Neem alleen al de benzinetank. Die laat zo maar 136 liters benzine in zich opslaan. En dan die instap. De treeplank is geen overbodige luxe want alleen die stap al is gigantisch. Eenmaal binnen zetel je in een voortreffelijke troon met zacht leder en waan je jezelf in complete luxe. Zelfs de laadbak kent een uitschuifbare ladder om de toegang überhaupt mogelijk te maken.

 

Dat een Raptor SVT zo compleet anders is dan andere Pick-Up’s als een Dodge Ram of bijvoorbeeld een Toyota Tundra blijkt als je verdiept in de aanpassingen die Ford aan de standaard F150 deed. De Raptor SVT is ontwikkeld om snoeihard door een woestijn te raggen en letterlijk te springen over de gigantische zandduinen. De auto is speciaal geprepareerd voor de meest ontoegankelijke gebieden. Zo kwam er een Torsen-sperdifferentieel op de voorwielen, draagarmen van gegoten aluminium en een set Fox Racing triple-bypass-schokdempers zo lang als je arm. De gehele auto moest bijna 18 centimeter breder worden gemaakt om alle enorme ophangingscomponenten te kunnen huisvesten; maar nu kun je dan ook met je 2,8 ton zware truck over nagenoeg alles heen springen wat je tegenkomt.

 

De uitgeklopte wielkasten, de grote gapende grill en de kieuwen op de motorkap zijn geen optische opsmuk, maar broodnodig om de 6,2L metende V8 te huisvesten en ta laten ademen. Dit is menens want de overdaad aan vermogen maakt dat hij speelt met de bijna 3 ton aan kilo’s. Bij het starten schraapt de V8 diep zijn keel en laat reeds van zich horen. Geef de V8 op z’n vali en je wordt getrakteerd op een luidkeels gebrul uit de twee enorme stortkokers. Wat een imponerende machine. Gekoppeld aan de voortreffelijk schakelende en zeer krachtige 6-traps automaat is de SVT in staat het zwaarste werk te leveren. Inschakelbare vierwielaandrijving, lage gearing en verschillende sperdifferentielen maken hem geschikt voor welhaast ieder terrein.

 

Zoals eerder genoemd is zo’n enorm werkpaard ook nog eens ontzettend compleet uitgerust. Binnenin de cabine valt uiteraard de enorme afmetingen weer op want je zit op iedere zitplek gewoon ongekend ruim. Wanneer een passagier op de achterbank zit kun je er gewoon voor langslopen zoveel beenruimte is er beschikbaar. Dit is dan ook de grootst mogelijke cabine SuperCrew Cab.

Zittend op de bestuurder zetel besef je je hoe breed het dashboard is. Daarnaast oogt het allemaal uiterst modern met een groot centraal display aar eveneens een kleurendisplay in de tellerunit. Bij de start presenteert deze zich met een opzwepend grafisch filmpje. Maar zoals gezegd luxe alom. De zetels zijn uitgebreid elektrisch verstelbaar en voorzien van stoelverwarming en stoelventilatie. Het stuurwiel en de pedalen zijn eveneens elektrisch verstelbaar. Het centrale display behelst entertainment met audio, video, Bluetooth audostreaming, telefonie en navigatie. Daarnaast legio instelmogelijkheden. Er zijn diverse rijmodi instelbaar en de Raptor is uitermate geschikt voor zware trailers. Zo past de ESP zich aan wanneer er een aanhanger gekoppeld is en kun je de mate van remkracht op de motor op het dashboard instellen. Optisch ziet het er allemaal fantastisch uit en zijn er fraaie details zoals de zwarte hemelbekleding met elektrisch bediend schuif-/ kanteldak. Overigens is het achterruitje ook elektrisch bediend. Ander mooi detail van specifiek de SVT is het rode inlegstukje op het stuurwiel. Zoals het een echter race- of rallyauto betaamt om de positie van het stuurwiel altijd snel te herkennen.

 

Ook de buitenzijde is optisch verder verfraaid. Voor de toch al indrukwekkende grille is een lightbar geplaatst met vier fraaie Rigid LED verstralers. Bij ingeschakelde verlichting branden er heel soft enkele oranje LED’s, maar bij het inschakelen van het grootlicht ontstaat er een ongekende hoeveelheid lichtopbrengst. Zeer indrukwekkend. De kleinere breedtestralers onderin de bumper maken de looks compleet en geven eveneens een niet te evenaren hoeveelheid licht.

 

De Ford Raptor van dit verhaal is een origineel Nederlands geleverd exemplaar. En dat is uniek want het is één van de weinig geleverde. Ze kostten nieuw een lieve duit. De onderhoudshistorie is bekend en doordat het een origineel Nederlands geleverde auto betreft is de kilometerhistorie volledig aantoonbaar middels een RDW Tellerrapport. Geen onduidelijke import met niet te traceren schadeverleden dus, maar gewoon Nederlands geleverd. De Raptor heeft slechts twee eigenaren gehad.

 

De Raptor is voorzien van LPG met een LPG tank van 120L.

 

De staat is verschrikkelijk mooi. Echt aan alles is te merken dat de auto met liefde en zorg behandeld en bereden is. Geen nare beschadigingen. Zeer nette velgen met vrijwel nieuwe (DOT code 2021) banden. De laadbak lijkt ongebruikt evenals het interieur. Een absoluut eerlijk exemplaar in een geweldige uitvoering. Met 173.201 km is de kilometerstand aantrekkelijk laag.

 

Interesse in deze imposante Ford F-150 Raptor SVT? Bel dan snel voor een bezichtiging en eventuele proefrit.

EUR 49.000 excl. BTW

EUR 49.000 excl. BTW

Prijs

2014

2014

Bouwjaar

173.201 km

173.201 km

Kilometerstand

Specificaties

Ford F150 Raptor SVT 6.2L V8 SuperCrew Cab (416pk)

 

Datum eerste toelating: 4 juli 2014
Kilometerstand: 173.201 km
Kleur: Tuxedo Black metallic
Kenteken: VJ-107-J
APK tot: 28 juni 2022
Vermogen: 306kW/ 416pk
Gewicht: 2.548 kg.
BTW/ Marge:  BTW, de genoemde prijs is exclusief BTW

Mechanical

 

6.2L 2-valve V8 engine

Axle, front – 4.10 with TORSEN® differential

Axle, rear – 4.10 with electronic-locking differential

Dual-outlet muffler

FOX Racing Shox™ front and rear internal bypass off-road shock absorbers

Front and rear microcellular jounce bumpers

Fuel tank – 36-gallon (SuperCrew)

Heavy-duty front and engine skid plates

Hill Descent Control™

Hydraulic power-assisted steering with unique steering rack travel/boost curve

Long-travel suspension with unique upper and lower control arms and tie rods

SuperCrew 4×4 with 5½’ box

Trailer Tow Package

Unique rear leaf springs and front coil springs

17″ painted aluminum wheels with machined finish LT315/70R17 BSW all-terrain tires

 

 

Seating

 

6-way power driver’s seat

Flow-through center console with floor shifter, off-road mode and Hill Descent Control switches, and auxiliary switch pack

Front bucket seats with unique seat back bolsters and embroidered RAPTOR logo on seat backs

Leather- and cloth-trimmed seats

 

 

Interior

 

MyFord® with 4.2″ LCD productivity screen in cluster and 4.2″ LCD audio and climate control screen in center stack

SiriusXM Satellite Radio with 6-month trial subscription

Dark Slate Gray Galvano instrument panel and door-trim panel appliqués

Flooring – Front and rear rubber floor mats with SVT logo

Mirror – Auto-dimming rearview with compass

Steering wheel – Leather-wrapped with thumb pads, center marker, and Ford SYNC® and audio controls

Unique instrument cluster with SVT logo

Window – Rear, power-sliding with privacy tint and defroster

Exterior

 

Air extractors in hood

Black headlamp and taillamp surrounds

Bumpers – Foundry finish front and rear with body-color front upper fascia

Cab steps – Foundry finish cast-aluminum

Flared front fenders with air extractors

Flared pickup box fenders

Grille – Foundry finish brick wall

Integrated clearance marker lamps in grille and front fenders

Reverse Sensing System

Tow hooks – 2 in front and 2 in rear, black

Wheel-lip moldings – Foundry finish

 

 

Options

 

Front view camera (requires 801A)

Exterior Bedliner – Plastic drop-in Bedliner

Stowable bed extender (requires 801A)

 

 

Equipment Group Equipment Group 801A RAPTOR Luxury Package

 

includes 40/flow-through console/40

heated and cooled front bucket seats with 10-way power, and driver’s side memory feature

dual-zone electronic automatic temperature control

Audio System from Sony® with HD Radio™ and single-CD player

power-tilt/-telescoping steering column with memory

HID headlamps

power-folding, heated sideview mirrors with memory, integrated turn signal indicators

security approach lamps

driver’s side auto-dimming feature and body-color mirror caps

power-adjustable pedals with memory feature

Remote Start System

rear view camera

trailer brake controller

universal garage door opener

MyFord Touch® with one 4.2″ LCD productivity screen and one 8″ LCD touch screen in center stack

media hub with 2 USB ports, SD card reader and audiovisual input jacks + Navigation System includes SiriusXM Traffic and Travel Link with 6-month trial subscription

PROEFRIT MAKEN?
Category
Ford, Voorraad
Tags
", 109, 110, 130, 1500, 1e eigenaar, 200tdi, 3.6, 300tdi, 4.4, 410pk, 416pk, 5 cilinder, 5.0, 5th, 90, a-bar, Autobiography, awd, Bahia, bearlock, beste, bijtelling, bowler, brits, btw, dealer, Def, defender, dynamic, Evoque, F150, F250, F350m Dodge, fifth wheel, Fifthwheel, Ford, Ford USA, fox, G3, goedkoop, goedkoopste, goedkoopste defender, grijs kenteken, HSE, laagste kilometerstand, lage, Land, Landrover, LED, lier, LPG, LPG-g3, ls3, marge, pick-up, pneumatisc, r, r-dynamic, racing, Ragid, Rally, Ram, Range, Ranger, Raptor, Raptor R, rdynamic, rolkooi, Rover, S, SC, SE, shox, supercharged, SVT, T5, td5, TDI, tdv6, tdv8, terra, terrafirma, top hat, tophat, USA, V8, van, Vogue, Voque, warn, wheel, woestijn, Youngtimer, zweerde