Sinds heugenis heb ik een grote voorliefde voor auto’s. Officieel in 2005 richtte ik mijn autobedrijf – Jurjens Automotive – op. Puur ontstaan uit passie voor auto’s en ik zag het bedrijf meer als hobby, temeer omdat ik een full time dienstverband had. In de loop der jaren passeerden de mooiste auto’s het bedrijf en van lief en lee kom je soms in aanraking met ‘Super Sevens’. Voor de leken onder ons. Ik bedoel de rijmachines met pure rijbeleving zoals Lotus, Westfield en Caterham.
Voor mij – en velen – is het enige Nederlands overgebleven automerk Donkervoort de absolute top in dat genre. Meer hardcore rijden dan in een Donkervoort is niet denkbaar. No Compromise is dan ook hun motto. Mijn droom was geboren. Ik wilde reële doelen stellen en mijn eerste Donkervoort zou een D8 moeten zijn. Liefst met Audi motorisering, maar een eerder exemplaar was zeker een optie. Dat mijn eerste Donkervoort een D10 zou zijn had ik, één nooit durven dromen en twee, de kans dat je überhaupt een Donkervoort D10 kunt bemachtigen is welhaast nihil. Dit nemen ze mij nooit meer af en ik ben er ongelofelijk trots op dat deze Donkervoort in mijn handen is gekomen.
Toen Donkervoort in 1989 10 jaar bestond was het tijd voor een jubileum uitvoering. Enerzijds om het 10-jarig bestaan te vieren, anderzijds om afscheid te nemen van de S8, S8 en de S8AT. Allen met de verwijzing naar de Super Seven van Collin Chapman. Joop Donkervoort liet met de D10 zien wat hij in huis had en dat hij zijn eigen super sportwagen kon ontwikkelen met een dikke knipoog naar de Formule 1 auto’s van die tijd want de D10 moet het zonder voorruit doen. Overigens werd de D10 geleverd met een integraal helm in kleur. Persoonlijk vin dik die niet mooi dus ik heb twee nieuwe helmen gekocht en gespoten in de kleur van de auto. Deze zijn inclusief de bril. Joop wilde een oplage van slechts 10 stuks produceren. Deze 10 chassis’ zijn wel degelijk gemaakt, maar er schijnen uiteindelijk maar 8 D10’s daadwerkelijk geproduceerd te zijn. Dit exemplaar is uitgevoerd met de befaamde 2.0 Cosworth turbomotor.