De zonnestralen piepen steeds door de inmiddels bruine bladeren bij het passeren van de bomen. Het is prachtig weer op deze herfstige dag. Dak in geopende toestand. Voor mij zie ik de bolling van de lange motorkap. Het geluid van het voorbij razen van de bomen en het rustgevende geluid van de 6-cilinder lijn motor geven me een gelukzalig en ontspannen gevoel. Dit is waar de BMW Z4 perfect tot zijn recht komt. Helemaal in ons element.
Met mijn rechtervoet heb ik het commando over 204 pk. Wetend dat ze thuis zullen geven verander ik het BMW Adaptive Drive in Sport-modus. Direct veranderd het karakter van de auto. Directer, feller. Middels de flippers achter het stuurwiel maan ik de automatische transmissie een paar verzetten lager. Het bochtige traject voor me is eveneens perfect terrein voor de Z4. Het snaar strakke onderstel geeft geen krimp wanneer we de eerst bocht scherp aansnijden. Het Bridgestone rubber wordt getart. Eenvoudig laten we de achterwielaandrijver gecontroleerd oversturen. Het moet er spectaculair uitzien wanneer de Z4 ligt driftend iedere bocht uitkomt. Het vermogen past perfect bij de auto en buiten het relaxte cruisen is de Z4 ook absoluut geschikt voor het serieuzere bochtenwerk.
Wanneer we even later de Z4 eens rustig bekijken valt de schoonheid er van pas goed op. Echt een prachtige auto. Een duidelijke roadster met de zo kenmerkende lange motorkap, de diepe verre zit vlak voor de achterwielen en een korte gedrongen achterzijde. Pal achter de Z4 zie je hoe breed en laag de auto eigenlijk is. De kleur – Havana Braun – geeft hem tezamen met het Canberra Beige leder en de houten sierlijsten een chique en exclusieve uitstraling. Gepast origineel lichtmetaal, xenon verlichting en de kenmerkende Angle-eyes en je hebt een werkelijke prachtige machine.