Even werp ik mijn hoofd omhoog als we bomen passeren. De bladeren vormen een streperige waas. Met hoogst illegale snelheden waan ik mij op het circuit. Met het dak geopend komen de waanzinnige klanken van de geblazen 6-cilinder nog beter en harder binnen. Bij het overschakelen tussen de verzetten gaat het gepaard met flinke ‘pops’ uit de vier – zo specifieke M – sportuitlaten. Wat een machtige machine. Onderstel, stuurkarakter en gasrespons … alles in standje ‘Sport Plus. Het stuurwiel strak in de hand en aan iedere schakelflipper een vinger voor het razendsnel op en terugschakelen. De 7-traps transmissie met dubbele koppeling past perfect bij de 431pk’s de geweldenaar en hij doet exact hetgeen hij moet doen.
Ik snij de bocht perfect aan op lage snelheid en jaag het M-blok hoog in de toeren en ik wordt getrakteerd op een trap in mijn rug. Ongekend hoe doodeenvoudig de M4 zich naar de hoge snelheden weet te brengen. Vol in de ankers en insturen voor een scherpe linker. Je merkt hoe ontzettend stijf de carrosserie eigenlijk is. Het is haast onwaarschijnlijk voor een cabriolet. Knap stuk engineering. Mijn wangen gloeien rood op van sensatie en mijn hart gaat sneller kloppen van de M4 Cabriolet.
Tijd voor rust en met de aanraking van enkele knoppen maan ik het karakter van de M4 tot bedaren door alles op ‘Comfort’ te zetten. En ook nu is het volop genieten. De 6-cilinder schudt het racy-sound van zich af en draait rustig zijn toeren. Juist dit maakt de M4 Cabriolet tot een verfijnde alleskunner. Op een circuit zou hij z’n mannetje staan, maar ook van een rustige zondagmiddag rit is hij niet vies.
Bovendien beschik je over complete luxe in de M4. De voortreffelijke M-Sport zetels zijn voorzien van zwart Merino ledern beschikken over elektrische verstelling met memory en stoelverwarming. Tevens werd er geopteerd voor nekverwarming. Een heerlijke optie die je tegenwoordig niet meer mag missen op een cabriolet. Het dashboard is weelderig voorzien van carbon sierlijsten en de optielijst is volledig afgevinkt. Het brede scherm van het Proffesional Navigation systeem, high-end Harman/ Kardon audiosysteem en head-up display. Dodehoekdetectie, verwarmd stuurwiel, surround view camerasysteem…werkelijk niets ontbreekt. Ook de looks zijn dik in orde. Geen opvallende en specifieke kleur, maar het chique – Mineralgrau metallic – in combinatie met het Merino zwart lederen interieur en de fraaie 18” M-Sport breedset met Michelin schoeisel en de Individual hoogglans sierlijsten. De full LED koplampen staan erg fraai en uiteraard straalt de M4 potentie en agressie uit door de brede heupen, de moddervette bumperpartij en skirts en niet de vergeten de heuse powerdome op de motorkap.