Audi TT Roadster 2.5TFSI TTRS Quattro Pro Line (340pk) | Zeer zeldzaam | Volledig dealer onderhouden | 2.5 TFSI | Quattro | BOSE | Navigatie | LED | Xenon | Lederen bekleding | RS | 0-100 km/h 4,7s | 340 pk | 2011 | 178.267 km | EUR 25.900 |

Over deze auto

Bewust parkeer ik mijn TT RS in achteruit in mijn garage. Puur omdat ik weet dat bij de eerst volgende keer starten het fenomenale geluid hard weerkaatst tegen de muur. Dat moment is geweldig. De koude, rauwe start van de legendarische vijf-cilinder van Audi. De motor van weleer.

 

De volgende ochtend is het weer zover. Eerst het dak eraf zodat ik geen toon mis. Met een draai aan de sleutel ontwaakt de 2.5TFSI. Direct staan de haren op mijn armen recht overeind. Kippenvel tot en met. Luid schreeuwend, loopt de geweldige motor een ligt verhoogd toerental. Een zwaar, diepe roffel – onmiskenbaar Audi 5-pits – kaatst zijn symfonie door mijn garage.

 

Het rijden is een unieke beleving. Een Audi TT – zeker als roadster – is een geweldige ervaring op zich, de S variant is ook nog eens erg snel, maar de RS is ronduit bizar. Bizar en ook nog eens heel erg zeldzaam. Gokje? Ik denk dat er minder dan 10 stuks TT RS Roadsters in Nederland zijn.

 

De RS is ontwikkeld door Quattro GMBH. Alles is volledig afgestemd om snoeihard te kunnen. Met een acceleratietijd van 0-100km/h in een serieus indrukwekkende 4,7 seconden is de TT RS sneller dan bijvoorbeeld een Aston Martin DB9 en bijna even snel als een Lamborghini Gallardo. Dat zegt natuurlijk niet alles, want ‘beleving’ is minstens zo belangrijk. Het is het complete plaatje. Het onwaarschijnlijk harde accelereren, hij gaat maar door, de inbreng van het geluid, maar ook de overdaad aan grip. De bochtsnelheid is krankzinnig. De Quattro vierwielaandrijving geeft vertrouwen en het lijkt alsof je de grenzen eindeloos kun verleggen.

 

Bij zo’n imposant presterende gifkikker hoort een dito uitstraling. Laat dat maar aan de heren van Quattro GMBH over. Een RS is echt serieus anders dan ieder andere versie. De gigantische luchtinlaten in de voorbumper zijn niet alleen erg fraai, maar doen ook dienst teneinde de techniek te koelen. Aan de achterzijde valt direct schitterende diffuser op, maar misschien zijn de twee gigantische stortpijpen nog wel indrukwekkender. Ze lijken zo van de RS6 af te komen. De originele velgen hebben plaats gemaakt voor imponerende 21” velgen. Vorig jaar aangeschaft door de vorige eigenaar voor een slordige EUR 2.000. De achterspoiler is een verhaal op zich. De TT RS is standaard namelijk voorzien van een ‘vaste’ kofferspoiler. Persoonlijk vind ik dat een lelijk ding. Bij de roadster kon je opteren voor een elektrisch inklapbaar exemplaar die iets minder extravagant is. Persoonlijk vind ik dit stijlvoller en daarnaast ook unieker omdat kopers veelal niet de meerprijs hier voor neertelden.

 

Het interieur kenmerkt zich door de standaard hoge afwerking. In de RS gaat het echter verde. Zo zit je op voortreffelijke sportzetels in leder en met verwarmning. De klokkenunit is eveneens voorzien van leder. Het kenmerkende afgevlakte stuurwiel is voorzien van het RS emleem en uitgevoerd in geperforeerd leder. De geslepen aluminium sierlijsten combineren perfect met het zwarte interieur. Op de middenconsole prijkt de S. Hiermee zet je alles op scherp in de RS.

Dit exemplaar is uiterst luxe uitgerust met onder meer zoals gezegd lederen bekleding en stoelverwarming. Uiteraard climate control en erboven prijkt het origineel geïntegreerde multimediasysteem voor navigatie met 3D kaartweergave, bluetooth telefonie, audiostreaming en je stelt er jouw perfect geluidsinstellingen in voor het BOSE audiosysteem met af fabriek subwoofer. Uiteraard is het stuurwiel voorzien van bedieningsknoppen voor audio, cruise en het menu tussen de tellers. De softtop en windscherm zijn uiteraard elektrisch bediend. Buiten valt meteen de LED dagrijverlichting op en wanneer het schemert worden de bi-xenon koplampen automatisch ingeschakeld.

 

De TT RS Roadster verkeert in nagenoeg nieuwstaat. Alle documentatie en alle sleutels zijn aanwezig. Het is een origineel Duits geleverde auto. Het onderhoudsboekje is volledig afgestempeld en hij werd uitsluitend door steeds dezelfde Duitse Audi dealer onderhouden. Na deze servicebeurten is er nog een servicebeurt in Nederland geweest.

 

De volgende servicebeurten zijn bekend:

 

25/05/2011                   0 km

 

25/06/2012                   24.444 km

 

09/10/2013                   53.745 km

 

07/05/2014                   74.709 km

 

06/11/2014                   88.842 km

 

25/11/2015                   119.940 km

 

24/05/2016                   131.537 km

 

31/01/2017                   151.143 km

 

Met recht een eerlijk en in topstaat verkerend exemplaar. Indrukwekkend, gaaf en uniek.

 

Bij interesse belt u ons gerust voor een bezichtiging.

EUR 25.900

EUR 25.900

Prijs

TT RS Roadster

TT RS Roadster

2011

178.267 km

178.267 km

Kilometerstand

Specificaties

Audi TT Roadster 2.5TFSI TTRS Quattro Pro Line (340pk)

 

Datum eerste toelating: 25 mei 2011
Kilometerstand: 178.267 km
Kleur: Phantomschwarz (LZ9Y)
Kenteken: SV-323-R
APK tot: 15 mei 2021
Vermogen: 250kW/ 340pk
Topsnelheid: 250 km/h (begrensd)
Acceleratie 0-100km/h: 4,7s.
Gewicht: 1.485 kg.

Uitrusting

 

– Lederen bekleding
– BOSE soundsystem met subwoofer
– RNS Navigatiesysteem met groot kleurenscherm
– LED dagrijverlichting
– Xenon verlichting met hogedruk koplampsproeiers
– Elektrisch bediende softtop
– Stoelverwarming
– Zwarte hemelbekleding
– Sport knop
– Elektrisch bediend windscherm

– Elektrisch bediende spoiler
– Automatische airconditioning, dual zone
– Elektrische ramen
– Elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels
– Elektrisch inklapbare buitenspiegels
– Antidiefstal alarm Klasse III
– Automatisch dimmende binnenspiegel
– Cruise control
– Regensensor
– 21” lichtmetalen velgen (nagenoeg nieuw!)
– Quattro vierwielaandrijving
– Front- en zijairbags

PROEFRIT MAKEN?
Category
Audi, Voorraad
Tags
2.5, 340pk, 340ps, 360pk, 360ps, DSG, GMBH, Quattro, R8, RS, RS4, RS5, RS6, RS7, RS8, S, S-Tronic, TFSI. 2.5TFSI, TT, TTRS, TTS, V8