Audi S8+ plus 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (750pk) | Topsnelheid ca. 365 km/h | 0-100km/h 3,1 s | JD Engineering | Bang & Olufsen | Alcantara hemel | Nachtzicht | Full LED Matrix koplampen | Adaptive Cruise control | Lane Assist | Side Assist | 360° Camera | Massage | Head-Up display | Stoelventilatie | 4x Stoelverwarming | MMI Touch | Bluetooth audio | DAB+ | Solardak | Carbon | Standkachel | Soft-Close portieren | 4.0 V8 TFSI | Volledige historie | 2016 | 61.848 km | EUR 72.450 |

Over deze auto

In de verte hoor ik het gebulder van een sportwagen. Hoog in toeren en bruusk overschakelend. Het komt razendsnel dichterbij. In de verte zie hem naderen. De priemende lichtbundel van de LED Matrix koplampen lijken bij ieder schakelmoment te flitsen. Nog zo’n 1.500 meter tot hij mij voorbij raast. Het gebulder gaat over in een oorverdovend vuurgevecht. Het suizen van luchtverplaatsing komt nauwelijks nauwelijks boven het geluid van de 4.0 TFSI uit wanneer hij mij met bijna 300 km/h passeert. Dan lichten de LED remlichten op en de alarmlichten knipperen zenuwachtig snel. Hard in de ankers voor de volgende roundabout. De motor maakt een compleet ander geluid, een verlichting is het niet want ook bij gas los komen er gigantische knallen uit de vier stortkokers. De keramische remmen hebben het zwaar. Bijna 2 ton gaat van 300 terug naar 50 in no time. Twee tellen later staat de Audi S8 Plus voor mijn neus. Want DAT is de auto waar we het hier over hebben.

 

Een Audi S8+ hebben we vaker gezien – én gevoeld – maar het krankzinnige geluid dat deze machine produceert is ongeëvenaard. JD Tuning is er mee aan de gang geweest. Waar een ‘standaard’ S8 520pk levert krijgt de S8+ er 605 mee vanuit Ingolstadt. JD tunede hem Stage II waarmee het vermogen steeg naar 721pk en een koppel toename van de reeds krankzinnige 750Nm naar maar liefst 965 Nm. Dit alles getuige de vermogensuitdraai. De speciaal geprepareerde uitlaat en wat andere kleine aanpassingen ronden het af naar een maximaal vermogen van 750pk en een krankjorum koppel van 1.000 Nm. Standaard lag de top al op 305km/h en een acceleratietijd naar 100km/h in 3,8 tellen, maar nu gaat het helemaal nergens over. Eerlijk is eerlijk we hebben het maar niet geprobeerd, maar volgens de geleerden vliegt hij de begrenzer in bij zo’n 365 km/h en in ongeveer 3,1s wordt je horizontaal afgeschoten naar 100 km/h.

 

Tijd om de S8+ zelf aan de tand te voelen. Met een druk op start knop start het orkest weer op, bij de S8+ is het alleen of de dirigent het intro volledig overslaat en bij het hoogtepunt begint. Oorverdovend, maar wel super vet!

 

We slaan de ogenschijnlijke gashendel van een Boeing – de automaat – volledig naar achteren. Direct in S. Alle instelling gaan op standje hardcore. Even later staan we weer bij de rotonde waar een paar minuten geleden het geheel nog zo in de ankers moest. Nu gaan we andere kant op. Ready? Go! De ContiSports zoeken tevergeefs naar grip, het Quattro systeem werkt razendsnel om alle 750 wilde paarden te verdelen over de vier gympen, het toerental stijgt snel en het motorgeluid zwelt aan tot serieus wild geraas. Dit is wat F-16 piloot moet voelen, dit is waanzinnig en krankzinnig tegelijk. Bam, Bam door de verzetten van de snel schakelende S-Tronic. Het is ingewikkeld om alle informatie van je zintuigen te ontvangen, maar wat ik vooral zie is een wilde naald van de snelheidsmeter. Tot 100 zag ik niets, maar nu gaat het door naar 200, 250, 275, 295….waaaahhh….remmen! Een anker slaat in het asfalt, parachutes zijn los, de keramische remmen worden heet, maar we zijn weer geland. Dit is absoluut next level hard rijden, niet voor first-timers en geloof me, dit is levensgevaarlijk. Maar man, wat is dit gaaf!

De Audi S8 Plus is van origine een Duits geleverde auto van maart 2016. In augustus 2018 kwam hij naar Nederland. Alle documentatie is aanwezig evenals vanzelfsprekend alle sleutels en de afstandsbediening voor de standkachel en het uitlaatsysteem. De servicehistorie is volledig aantoonbaar en inzichtelijk. Overigens volledig uitgevoerd door de erkende Audi dealer.

 

De volgende servicebeurten zijn bekend:

 

14/03/2016                   4 km

 

16/03/2017                   21.601 km

 

14/08/2018                   24.765 km

 

14/09/2020                   48.921 km

 

In oktober 2020 – nu ongeveer een half jaar geleden – werd de S8+ door JD Engineering getuned naar het huidige vermogen. Facturen hier van zijn aanwezig.

 

Meest opvallend aan de Audi S8+ is zijn exterieurlak. Het is een Exclusive lak die uitsluitend op de S8 geleverd werd – Floretsilber – maar in dit geval af fabriek in mat gespoten is. Uniek en zeer fraai. De zwarte accenten contrasteren fantastisch. De S8+ beschikt over diverse carbon accenten zoals de kofferspoiler, diffuser achter, de spiegels en elementen in het front. Ook het interieur is voorzien van carbon sierlijsten gecombineerd met hoogglans zwart. De gigantische velgen zijn geen originele S8+ velgen – die zijn overigens wel gewoon aanwezig – maar dit zijn originele Audi velgen van de laatste R8 met schoeisel in de maat 285/30 R22. De AO banden zijn nagenoeg nieuw.

 

De nieuwprijs van de Audi was EUR 257.856. Dat zegt voldoende en blijkens de optielijst en hetgeen we zien is hij nagenoeg volledig uitgerust met alles dat mogelijk was. Meest opvallend is het schitterende Audi Exclusive interieur met sportzetels in zwart leder met rood diamond stitch. De rode stiksels komen ook terug in onder meer het stuurwiel. Voor de rest is alles present zoals het fenomenale 1.400 Watt audiosysteem van Bang & Olufsen, LED Matrix koplampen met adaptieve lichtbundel en grootlichtassistent, stoelventilatie, stuurwiel- en stoelverwarming, overigens ook achterin. Nachtzichtassisten, Adaptive Cruise, Lane Assistm Side Assist, Topview camerasysteem, elektrische zonnerollo’s, alles, alles is present. Automatisch inparkeren, zelfs een 230V stekkerdoos af fabriek en natuurlijk ontbreekt de alcantara hemelbekleding niet. Dit is met stip de meest begeerlijke S8+ van dit moment.

 

Interesse in deze bijzondere en bizarre Audi S8+? Contact ons snel voor een bezichtiging.

EUR 72.450

EUR 72.450

Prijs

2016

2016

Bouwjaar

61.848 km

61.848 km

Kilometerstand

Specificaties

Audi S8+ plus 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (750pk)

 

Datum eerste toelating: 14 maart 2016
Kilometerstand: 61.848 km
Kleur: Florettsilber Matteffekt (LX7K)
Kenteken: TH-629-P
APK tot: 27 augustus 2022
Vermogen: 551kW/ 720pk
Topsnelheid: ca. 365 km/h (onbegrensd)
Acceleratie 0-100km/h: ca. 3,1s.
Gewicht: 1.965 kg.

 

Tuning upgrade JD Stage II + uitlaatsysteem

  • Vermogen: 605 >> 720pk JD Stage II
  • Koppel: 750Nm >> 965 Nm
  • Overige aanpassing: + ca. 30pk + 35Nm

 

|  750 pk  |  1.000 Nm  |  ca. 365 km/h  | 0-100 km/h: ca. 3,1 s  |

Aandrijvingstype: Vierwielaandrijving    1X1

Achterbanksysteem (3 Zitplaatsen)       5Z0

active geruisreductie (Active Noise Cancelling, ANC)     EP1

Airbag Bestuurders-/passagierskant     4UF

Audi music interface     UF7

automatische versnellingsbak – Tiptronic (8-traps)         G1G

Bandenreparatieset      1G8

Binnenspiegel met dimautomaat           4L6

Buitenspiegel asferisch, links    5SL

Buitenspiegel asferisch, rechts 6TS

Buitenverlichtingspakket           QQ1

Comfort-airco-automaat 4 zones           9AH

Dagrijlicht LED 8K4

Diefstalalarmsysteem + Interieurbeveiliging / Sleepbeveiliging   PDW

Diefstalbeveiliging voor Wielen (Velgsloten)      1PD

DVD-wisselaar 6G0

Dynamische stuurbekrachtiging 1N8

Emissie-arm volgens emissienorm Euro 6         7MM

Instaplijsten met Handschrift     7M2

Interieurinrichting: Decordelen Carbon   5TU

Interieurinrichting: Decordelen onder Aluminium geborsteld       GT4

Interieurinrichting: Uitgebreide Aluminium-look  GS4

Isofix-houder voor Kinderzitje    3B4

Koplampsproeiers (koplampsproeiers)  8X1

Middenarmsteun voor Comfort-uitrusting           6E3

MMI Touch (Touchscreen)        UJ1

Motor 4,0 l – 445 kW V8 32V TFSI Katalysator (DDTA)  DDTA

Multimedia-interface MMI          8YQ

Remschijven voor (400 mm x 38 mm)   1LW

Remsysteem met Recuperatie-systeem 7L8

Rijassistent-systeem Starthulp (hold assist)       UH2

Servosluiting voor Kofferbakdeksel       4E7

Sportdifferentieel          GH2

Start-/stopsysteem       7L8

Stoelverwarming voor en achter 4A4

Stuurkolom (Stuur) elektr. verstelbaar   2C7

Vloermatten Velours     0TD

Aansluiting 230V           9Z3

Accu 105 Ah     J0P

Afstandsbediening voor Standverwarming         9M9

Airbag Passagierszijde uitschakelbaar  4UF

Bagageruimte-pakket   PKB

Bagageruimteklep elektr. bediend (openen + sluiten)     4E7

Buitenspiegel elektr. verstelbaar, met Memory

Camerasysteem Area view (Top View)  KA6

Comfort-hoofdsteun achter       VA2

Doorlaadopening met Skizak    3X2

Head-up-display           KS1

Keramisch remsysteem voor en achter  1KU

Leer-pakket Volledig leer

Alcantara-pakket

Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter elektr.

Zonnescherm aan Achterruit elektrisch 7HD

Radio-ontvangst digitaal (DAB)

Remschijven achter (370 mm x 30 mm) 1KU

Rijassistent-systeem Nachtzicht-assistent         9R1

Rijassistent-systeem Parkeerstuurassistent met selectieve indicatie       7X5

Rijassistent-systeem Snelheidslimiet-indicator   QR9

Schakel-/selectiehefboomgreep Hout    6Q3

Schuifdak elektr. met Zonnecellen en Voorkeuze-automaat        3FR

Servosluiting voor Deuren         GZ2

Sound-systeem Bang & Olufsen Advanced        8RF

Sport-uitlaatsysteem    0P8

Standverwarming met Timer

Afstandsbediening voor Standverwarming         9M9

Stoelventilatie en Massagefunctie voor  4D5

Stuur verwarmbaar (Sport/leder – 3-spaaks) met Multifunctie en Schakelfunctie  1XT

TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal

TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal / Radio-ontvangst digitaal

Radio-ontvangst digitaal (DAB)

TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal      QU6

Warmtewerend glas (Isolatieglas)         4GR

Warmtewerend glas met Voorruitverwarming (Isolatieglas)

Warmtewerend glas (Isolatieglas)         4GR

Zender voor Garagedeuropener (geïntegreerd) VC1

Zonnescherm aan Achterruit elektrisch

Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter elektr.

Zonnescherm aan Achterruit elektrisch          3Y8

PROEFRIT MAKEN?
Category
Audi, Voorraad
Tags
+, 2.5, 340pk, 340ps, 360pk, 360ps, 519pk, 519ps, 520pk, 520ps, ABT, beste, ceramic, DSG, Facelift, full, GMBH, goedkoopste, keramische, kermaisch, koopje, LED, matrix, mooiste, overleden, overlijden, plus, Quattro, R8, RS, RS4, RS5, RS6, RS7, RS8, S, S-Tronic, S8, te koop, TFSI. 2.5TFSI, TT, TTRS, TTS, V10, V12, V8, W12