Audi S8+ plus 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (750pk) | Topsnelheid ca. 355 km/h | 0-100km/h 3,1 s | JD Engineering | Rear seat entertainment | Bang & Olufsen | Alcantara hemel | Nachtzicht | Full LED Matrix koplampen | Adaptive Cruise control | Lane Assist | Side Assist | Camera | 4x Massage | Head-Up display | 4x Stoelventilatie | 4x Stoelverwarming | MMI Touch | Bluetooth audio | DAB+ | Solardak | Carbon | Standkachel | Soft-Close portieren | Audi Exclusive lak | Audi Exclusive interieur | 4.0 V8 TFSI | Volledige historie | 2016 | 104.110 km | VERKOCHT |

Over deze auto

In de verte hoor ik het gebulder van een sportwagen. Hoog in toeren en bruusk overschakelend. Het komt razendsnel dichterbij. In de verte zie hem naderen. De priemende lichtbundel van de LED Matrix koplampen lijken bij ieder schakelmoment te flitsen. Nog zo’n 1.500 meter tot hij mij voorbij raast. Het gebulder gaat over in een oorverdovend vuurgevecht. Het suizen van luchtverplaatsing komt nauwelijks boven het geluid van de 4.0 TFSI uit wanneer hij mij met bijna 300 km/h passeert. Dan lichten de LED remlichten op en de alarmlichten knipperen zenuwachtig snel. Hard in de ankers voor de rotonde. De motor maakt een compleet ander geluid, een verlichting is het niet want ook bij gas los komen er gigantische knallen uit de vier stortkokers. De keramische remmen worden zwaar beproefd. Bijna 2 ton gaat van 300 terug naar 50 in no time. Een paar tellen later staat de Audi S8 Plus voor mijn neus. Want DAT is de auto waar we het hier over hebben.

 

Een Audi S8+ hebben we vaker gezien – én gevoeld – maar het krankzinnige geluid dat deze machine produceert is ongeëvenaard. JD Tuning is er mee aan de gang geweest. Waar een ‘standaard’ S8 520pk levert krijgt de S8 Plus er 605 mee vanuit Ingolstadt. JD tunede hem Stage II waarmee het vermogen steeg naar 750pk en een koppel toename van de reeds krankzinnige 750Nm naar maar liefst bijna 1.000 Nm. Dit alles getuige de vermogensuitdraai. De speciaal geprepareerde uitlaat en wat andere aanpassingen zorgen voor krankzinnige cijfers. Bij een standaards af fabriek geleverde S8 Plus lag de topsnelheid al op een begrensde 305 km/h en een acceleratietijd naar 100km/h in 3,8 tellen, maar na deze tuning gaat het werkelijk helemaal nergens meer over. De topsnelheid ligt nu op zo’n 355 km/h en in ongeveer 3,1s wordt je horizontaal afgeschoten naar 100 km/h.

 

Tijd om de S8+ zelf aan de tand te voelen. Met een druk op start knop start het orkest weer op, bij de S8+ is het alleen of de dirigent het intro volledig overslaat en bij het hoogtepunt begint. Oorverdovend, maar wel super gaaf en kippenvel opwekkend.

 

We slaan de ogenschijnlijke gashendel van een Boeing – de automaat – volledig naar achteren. Direct in S. Alle instelling gaan op standje hardcore. Even later staan we weer bij de rotonde waar een paar minuten geleden het geheel nog zo in de ankers moest. Nu gaan we andere kant op. Ready? Go! De ContiSports zoeken tevergeefs naar grip, het Quattro systeem werkt razendsnel om alle 750 wilde paarden te verdelen over de vier gympen, het toerental stijgt snel en het motorgeluid zwelt aan tot serieus wild geraas. Dit is wat F-16 piloot moet voelen, dit is waanzinnig en krankzinnig tegelijk. Bam, Bam door de verzetten van de snel schakelende S-Tronic. Het is ingewikkeld om alle informatie van je zintuigen te ontvangen, maar wat ik vooral zie is een razende naald van de snelheidsmeter. Tot 100 zag ik niets, maar nu gaat het door naar 200, 250, 275, 295….waaaahhh….remmen! Een anker slaat in het asfalt, parachutes zijn los, de keramische remmen worden heet, maar we zijn weer geland. Dit is absoluut next level hard rijden, niet voor first-timers en geloof me, dit is levensgevaarlijk. Maar man, wat is dit gaaf!

 

De Audi S8 Plus is van origine een Duits geleverde auto van maart 2016. In mei 2017 kwam hij naar Nederland. Alle documentatie is aanwezig evenals vanzelfsprekend alle sleutels en de afstandsbediening voor de standkachel en het uitlaatsysteem. De servicehistorie is volledig aantoonbaar en inzichtelijk. Overigens volledig uitgevoerd door de erkende Audi dealer.

De volgende servicebeurten zijn bekend:

 

23.03.2016                   0 km

 

10.04.2018                   27.424 km

 

15.11.2019                   60.590 km

 

28.01.2021                   72.911 km

 

21.07.2022                   90.776 km

 

Meest opvallend aan de Audi S8+ is de volledig zwarte optiek. De diepzwarte metallic lak – Mythosschwarz – wordt gecombineerd met zwarte sierlijsten en zwart gecoate originele 21” lichtmetalen velgen. Van binnen wordt het zwarte Valcona leder gecombineerd met Arrasrot stiksel in Diamond stitch. Het dashboard is eveneens afgewerkt in leder. De hemelbekleding is zwart antraciet.

 

De nieuwprijs van de Audi was EUR 241.331. Dat zegt voldoende en blijkens de optielijst en hetgeen we zien is hij nagenoeg volledig uitgerust met alles dat mogelijk was. Meest opvallend is het schitterende Audi Exclusive interieur met sportzetels in zwart leder met oranje diamond stitch. De oranje stiksels komen ook terug in onder meer het stuurwiel. Voor de rest is alles present zoals het fenomenale 1.400 Watt audiosysteem van Bang & Olufsen, rear-seat entertainment systeem, LED Matrix koplampen met adaptieve lichtbundel en grootlichtassistent, stoelventilatie voor en achter, stuurwiel- en stoelverwarming, overigens ook achterin. Massagefunctie voor alle vier zitplaatsen. Nachtzichtassisten, Adaptive Cruise, Lane Assist Side Assist, Topview camerasysteem, elektrische zonnerollo’s, alles, alles is present. Automatisch inparkeren, zelfs een 230V stekkerdoos af fabriek en natuurlijk ontbreekt de alcantara hemelbekleding niet. Dit is met stip de meest begeerlijke S8+ van dit moment.

 

Interesse in deze bijzondere en bizarre Audi S8+? Contact ons snel voor een bezichtiging.

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

2016

2016

Bouwjaar

104.110 km

104.110 km

Kilometerstand

Specificaties

Audi S8+ plus 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (750pk)

 

Datum eerste toelating: 16 maart 2016
Kilometerstand: 104.110 km
Kleur: Mythosschwarz metallic (LY9T)
Kenteken: PB-551-N
APK tot: 7 april 2024
Vermogen: 551kW/ 750pk
Topsnelheid: ca. 355 km/h (onbegrensd)
Acceleratie 0-100km/h: ca. 3,1s.
Gewicht: 1.965 kg.

 

 

 

Extra

 

Blue Eye Target

Lasershield

LED verstralers achter grill

Aandrijvingstype: Vierwielaandrijving    1X1

Actieve geruisreductie (Active Noise Cancelling, ANC)         EP1

Airbag Bestuurders-/passagierskant     4UF

Audi music interface  UF7

Automatische transmissie – Tiptronic (8-traps)         G1G

Bandenreparatieset      1G8

Binnenspiegel met Dimautomaat           4L6

Buitenspiegel Aluminium / Chroomkleuren         6FC

Buitenspiegel asferisch, links    5SL

Buitenspiegel asferisch, rechts 6TS

Buitenverlichtingspakket           QQ1

Comfort-airco-automaat 4 zones        9AH

Dagrijlicht LED 8K4

Diefstalalarmsysteem + Interieurbeveiliging / Sleepbeveiliging        PDW

Diefstalbeveiliging voor Wielen (Velgsloten)      1PD

DVD-wisselaar 6G0

Dynamische stuurbekrachtiging        1N8

Emissie-arm volgens emissienorm Euro 6         7MM

Instaplijsten met Handschrift     7M2

Interieurinrichting: Decordelen Carbon          5TU

Interieurinrichting: Uitgebreide Aluminium-look  GS4

Isofix-houder voor Kinderzitje    3B4

Koplampsproeiers (Koplampsproeiers)  8X1

Middenarmsteun voor Comfort-uitrusting           6E3

MMI Touch (Touchscreen)      UJ1

Mobiele telefoon/gsm (Bluetooth) met Audi connect       9ZW

Motor 4,0 L – 445 kW V8 32V TFSI Katalysator (DDTA) DDTA

Multimedia-interface MMI       8YQ

Remschijven voor (400 mm x 38 mm)   1LW

Remsysteem met Recuperatie-systeem 7L8

Rijassistent-systeem Starthulp (hold assist)       UH2

Servosluiting voor Kofferbakdeksel   4E7

Sportdifferentieel       GH2

Start-/stopsysteem       7L8

Stoelverwarming voor en achter        4A4

Stuurkolom (Stuur) electr. verstelbaar           2C7

Vloermatten Velours     0TD

Aansluiting 230V           9Z3

Accu 105 Ah     J0P

Achterbank-pakket Enkele stoelen (2+1 Stoelen)

>  – Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter electr.

>  – Zonnescherm aan Achterruit elektrisch

>  – Stoellengteverstelling Passagiersstoel, van Achterbank electr. verstelbaar

>  – Comfort-hoofdsteun achter          PE6

Achteruitrijcamera        KA2

Afstandsbediening voor Standverwarming    9M9

Airbag Passagierszijde uitschakelbaar  4UF

Bagageruimte-pakket   PKB

Bagageruimteklep electr. bediend (openen + sluiten)           4E7

Bedieningskoptelefoon voor Telefoonsysteem voor

Bedieningskoptelefoon voor Telefoonsysteem voor en achter

>  – Bedieningskoptelefoon voor Telefoonsysteem voor  QF4

Comfort-hoofdsteun achter       VA2

Doorlaadopening (Middenarmsteun achter)       3X4

Head-up-display          KS1

Interieurinrichting: Decordelen onder Hoogglanzend, zwart        GT0

Keramisch remsysteem voor en achter         1KU

Leer-pakket Volledig leer

> – Alcantara-pakket

> – Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter electr.

> – Zonnescherm aan Achterruit elektrisch        7HD

Radio-ontvangst digitaal (DAB)         

Rear Seat Entertainment RSE 9WP

Remschijven achter (370 mm x 30 mm) 1KU

Rijassistent-systeem Nachtzicht-assistent    9R1

Rijassistent-systeem Parkeerstuurassistent met selectieve indicatie           7X5

Rijassistent-systeem Snelheidslimiet-indicator   QR9

Schakel-/selectiehefboomgreep Hout    6Q3

Schuifdak electr. met Zonnecellen en Voorkeuze-automaat  3FR

Servosluiting voor Portieren  GZ2

Sound-systeem Bang & Olufsen Advanced    8RF

Sport-uitlaatsysteem  0P8

Standverwarming met Timer

>  – Afstandsbediening voor Standverwarming         9M9

Stoellengteverstelling Passagiersstoel, van Achterbank electr. verstelbaar         4V1

Stoelventilatie en Massagefunctie voor

Stoelventilatie en Massagefunctie voor en achter

>  – Stoelventilatie en Massagefunctie voor        4D2

Stuur verwarmbaar (Sport/leder – 3-spaaks) met Multifunctie en Schakelfunctie      1XT

TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal

TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal / Radio-ontvangst digitaal

> – Radio-ontvangst digitaal (DAB)

> – TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal QU6

Voorbereiding Diefstaltrackingsysteem / Trackingassistent (Vehicle-Tracking-System, VTS)    7G9

Warmtewerend glas (Isolatieglas)

Warmtewerend glas met Voorruitverwarming (Isolatieglas)

>  – Warmtewerend glas (Isolatieglas)   4GR

Zonnescherm aan Achterruit elektrisch

Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter electr.

> – Zonnescherm aan Achterruit elektrisch        3Y8

PROEFRIT MAKEN?
Category
Audi, Voorraad
Tags
+, 2.5, 22", 340pk, 340ps, 360pk, 360ps, 4, 50, 519pk, 519ps, 520pk, 520ps, 55, 8%, ABT, Audi, beste, bijteling, bijtellingsklasse, btw, ceramic, DSG, e-tron, elektric, elektrisch, etron, Facelift, full, g-tron, GMBH, goedkoopste, keramische, kermaisch, kia, koopje, laden, LED, matrix, mia, mooiste, overleden, overlijden, plus, Quattro, R8, RS, RS4, RS5, RS6, RS7, RS8, S, S-Tronic, S8, te koop, TFSI. 2.5TFSI, TT, TTRS, TTS, V10, V12, V8, W12