Audi S8+ plus 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (605pk) | 605pk | Topsnelheid 305 km/h | 0-100km/h 3,8 s | BOSE audio | Alcantara hemel | Full LED Matrix koplampen | Adaptive Cruise control | Lane Assist | Side Assist | 360° Camera | Massage | Stoelventilatie | 4x Stoelverwarming | MMI Touch | Bluetooth audio | DAB+ | Sunroof | Carbon | Soft-Close portieren | 4.0 V8 TFSI | Volledige historie | 2016 | 143.590 km |

Over deze auto

In de verte hoor ik het gebulder van een sportwagen. Hoog in toeren en bruusk overschakelend. Het komt razendsnel dichterbij. In de verte zie hem naderen. De priemende lichtbundel van de LED Matrix koplampen lijken bij ieder schakelmoment te flitsen. Nog zo’n 1.500 meter tot hij mij voorbij raast. Het suizen van luchtverplaatsing komt nauwelijks boven het geluid van de 4.0 TFSI uit wanneer hij mij met ruim over de 250 km/h passeert. Dan lichten de LED remlichten op en de alarmlichten knipperen zenuwachtig snel. Hard in de ankers voor de volgende rotonde. De keramische remmen hebben het zwaar. Bijna 2 ton gaat van bijna 300 terug naar 50 in no time. Twee tellen later staat de Audi S8 Plus voor mijn neus. Want dát is de auto waar we het hier over hebben.

 

Een Audi S8 is reeds een bijzondere en een zeldzaam geziene gast, maar de S8+ is next level. Waar een ‘standaard’ S8 520pk levert krijgt de S8+ er zeshonderd en vijf mee vanuit Ingolstadt. Het levert een topsnelheid op van maar liefst 305 km/h. Deze Germaan trekt zich dus niets aan van het herenakkoord om auto’s te begrenzen. Nog spectaculairder is de acceleratie. De S8+ is verziekend snel want in slechts 3,8 seconden raast de mastodont naar 100 km/h. Dat zijn prestaties die toegerekend worden aan de toppers uit het 911-gamma en Ferrari ’s en consorten. Het is vooral bijzonder hoe relatief eenvoudig al dit geweld op de weg komt. Geen zenuwachtig kwispelende achterzijde, maar juist een snaar strak accelererend monster. Dit dankzij het befaamde Quattro systeem. Aandrijving op alle vier wielen en met behulp van de 8-traps S-Tronic automaat gaat het allemaal bloedstollend snel, maar wel controleerbaar.

 

Tijd om de S8+ zelf aan de tand te voelen. We slaan de ogenschijnlijke gashendel van een Boeing – de automaat – volledig naar achteren. Direct in S. Alle instelling gaan op standje hardcore. Even later staan we weer bij de rotonde waar een paar minuten geleden het geheel nog zo in de ankers moest. Nu gaan we andere kant op. Ready? Go! De Vredestein gympen zoeken tevergeefs naar grip, het Quattro systeem werkt razendsnel om alle 605 wilde paarden te verdele, het toerental stijgt snel en het motorgeluid zwelt aan tot serieus wild geraas. Dit is wat F-16 piloot moet voelen, dit is waanzinnig en krankzinnig tegelijk. Bam, Bam door de verzetten van de snel schakelende S-Tronic. Het is ingewikkeld om alle informatie van je zintuigen te ontvangen, maar wat ik vooral zie is een wilde naald van de snelheidsmeter. Tot 100 zag ik niets, maar nu gaat het door naar 200, 250, 275, 295….waaaahhh….remmen! Een anker slaat in het asfalt, parachutes zijn los, de keramische remmen worden heet, maar we zijn weer geland. Dit is absoluut next level hard rijden, niet voor first-timers en geloof me, de Audi doet het geweldig, maar het gaat levensgevaarlijk snel. Maar man, wat is dit gaaf!

 

De S8+ is van origine een Nederlands geleverde auto. Alle documentatie en beide sleutels zijn aanwezig. Het onderhoud is uitsluitend door de erkende Audi dealer uitgevoerd. Alle beurten zijn keurig en tijdig uitgevoerd en de volledige historie is digitaal opgeslagen.

 

De volgende servicebeurten zijn bekend:

 

02/12/2015                   0 km

 

10/06/2016                   22.265 km

 

22/05/2017                   59.159 km

 

16/04/2016                   86.464 km

 

14/12/2018                   105.162 km

 

29/05/2020                   130.959 km

 

21/01/2021                   141.953 km

Kortom een sluitende en volledig bekende historie. Deze is tevens te checken bij iedere willekeurige Audi dealer.

 

De Audi S8+ is smaakvol samengesteld. De speciaal voor S-uitvoering voorbehouden lak – Daytonagrau Perleffekt – contrasteert erg fraai met de hoogglans zwarte accenten. Een S8+ is ten opzichte van een normale S8 voorzien van diverse carbon elementen en een kofferspoiler en zwarte uitlaatmondingen. Daarnaast zijn bij de S8+ de achterlichten altijd uitgevoerd in smoked achterlichtunits. En dan die velgen. Antraciet gespoten met gepolijste randen en voldoende open om de begeerlijke keramische remmen te showen. Erg fraai!

 

Het interieur is van gelijke bijzondere samenstelling. Zelden zagen we dit Nougatbraun Valcona leder. Uitgevoerd met diamond stitch en geperforeerd in verband met stoelventilatie. Onmiskenbaar zijn de legio carbon elementen. Het geeft een sportief cachet aan de wagen. Zeker wanneer dit zoals dit exemplaar gecombineerd wordt met hoogglans zwarte en aluminium sierlijsten. Verder is er geopteerd voor de meest uitgebreide leder mogelijkheden waardoor het dashboard en tal van andere zaken bekleed zijn met zwart leder. De hemelbekleding is smaakvol uitgerust in zwart alcantara bekleding.

 

Van een S8 mag je verwachten dat deze voldoet aan al je wensen op het gebied van uitrusting. Zo ook dit exemplaar. De voortreffelijke zetels zijn tot in ieder detail elektrisch verstelbaar en voorzien van memory en massageprogramma’s. Daaarnaast beschikken ze over zowel stoelverwarming als stoelventitlatie. Verder LED Matrix koplampen met adaptieve lichtbundel en grootlichtassistent, Adaptive Cruise, Lane Assist, Side Assist, Topview camerasysteem, elektrische zonnerollo’s, alcantara hemelbekleding, glazen schuif-/ kanteldak, Homelink en een voortreffelijk audiosysteem met af fabriek subwoofer van BOSE.

 

Interesse in deze bijzondere en bizarre Audi S8+? Contact ons snel voor een bezichtiging.

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

2016

2016

Bouwjaar

143.590 km

143.590 km

Kilometerstand

Specificaties

Audi S8+ plus 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (605pk)

 

Datum eerste toelating: 2 januari 2016
Kilometerstand: 143.590 km
Kleur: Daytonagrau Perleffekt (LZ7S)
Kenteken: HR-513-V
APK tot: nieuw voor aflevering
Vermogen: 445kW/ 605pk
Topsnelheid: ca. 305 km/h
Acceleratie 0-100km/h: ca. 3,8s.
Gewicht: 1.965 kg.

Aandrijvingstype: Vierwielaandrijving 1X1

Achterbanksysteem (3 Zitplaatsen) 5Z0

Actieve geruisreductie (Active Noise Cancelling, ANC) EP1

Airbag Bestuurders-/passagierskant 4UF

Audi music interface UF7

Automatische transmissie – Tiptronic (8-traps) G1G

Binnenspiegel met Dimautomaat 4L6

Buitenspiegel asferisch, links 5SL

Buitenverlichtingspakket QQ1

Comfort-airco-automaat 4 zones 9AH

Dagrijlicht LED 8K4

Diefstalalarmsysteem + Interieurbeveiliging / Sleepbeveiliging 7AL

Diefstalbeveiliging voor Wielen (Velgsloten) 1PD

Dubbelbeglazing VW8

DVD-wisselaar 6G0

Dynamische stuurbekrachtiging 1N8

Emissie-arm volgens emissienorm Euro 6 7MM

Instaplijsten met Handschrift 7M2

Interieurinrichting: Decordelen Carbon 5MK

Interieurinrichting: Decordelen onder Aluminium geborsteld GT4

Interieurinrichting: Uitgebreide Aluminium-look GS4

Isofix-houder voor Kinderzitje 3B4

Koplampsproeiers (Koplampsproeiers) 8X1

Middenarmsteun voor Comfort-uitrusting 6E3

MMI Touch (Touchscreen) UJ1

Mobiele telefoon/gsm (Bluetooth) met Audi connect 9ZW

Motor 4,0 L – 445 kW V8 32V TFSI Katalysator (DDTA) DDTA

Multimedia-interface MMI 8YQ

Parkeerhulp voor en achter, akoestisch en optisch met selectieve indicatie (APS Plus) 7X2

Remschijven voor (400 mm x 38 mm) 1LW

Remsysteem met Recuperatie-systeem 7L8

Rijassistent-systeem Starthulp (hold assist) UH2

Rokerpakket 9JB

Schakel-/selectiehefboomgreep Carbon 6Q5

Servosluiting voor Kofferbakdeksel 4E7

Sound-systeem BOSE 8RY

Sportdifferentieel GH2

Start-/stopsysteem 7L8

Stoelverwarming voor en achter 4A4

Stuur (Sport/leder – 3-spaaks) met Multifunctie en Schakelfunctie 1XX

Stuurkolom (Stuur) electr. verstelbaar 2C7

Vloermatten Velours 0TD

Aansluiting 230V 9Z3

Accu 105 Ah J0P

Passagierszijde uitschakelbaar 4UF

Bagageruimte-pakket PKB

Bagageruimteklep electr. bediend (openen + sluiten) 4E7

Buitenspiegel electr. verstelbaar, met Memory

Camerasysteem Area view (Top View) KA6

Keramisch remsysteem voor en achter 1KU

Leer-pakket Volledig leer

Alcantara-pakket

Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter electr.

Zonnescherm aan Achterruit elektrisch 7HD

Remschijven achter (370 mm x 30 mm) 1KU

Reservewiel als noodwiel 1G5

Rijassistent-systeem Snelheidslimiet-indicator QR9

Schuif-/hefdak electr. (Glas) met Voorselectie-automaat 3FE

Servosluiting voor Portieren GZ2

Sport-uitlaatsysteem 0P8

Stoelventilatie en Massagefunctie voor 4D5

Zender voor Garagedeuropener (geïntegreerd) VC1

Zonnescherm aan Achterruit elektrisch

Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter electr.

Zonnescherm aan Achterruit elektrisch

PROEFRIT MAKEN?
Category
Verkocht
Tags
+, 2.5, 340pk, 340ps, 360pk, 360ps, 519pk, 519ps, 520pk, 520ps, ABT, beste, ceramic, DSG, Facelift, full, GMBH, goedkoopste, keramische, kermaisch, koopje, LED, matrix, mooiste, overleden, overlijden, plus, Quattro, R8, RS, RS4, RS5, RS6, RS7, RS8, S, S-Tronic, S8, te koop, TFSI. 2.5TFSI, TT, TTRS, TTS, V10, V12, V8, W12