Audi S8 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (520pk) | 0-100km/h 4,1 s | Audi Ceramic Brakesystem | BOSE audio | Alcantara hemel | Head-Up display | Full LED Matrix koplampen | Adaptive Cruise control | Lane Assist | Side Assist | Camerasysteem | Massagezetels | Active Noise Cancelling | Stoelventilatie | 4x Stoelverwarming | MMI Touch | Bluetooth audio | DAB+ | Design Selection | Carbon | Standkachel | Soft-Close portieren | 4.0 V8 TFSI | Volledige historie | 2014 | 166.915 km | VERKOCHT |

Over deze auto

De rode ledjes in de toerenteller behoeden mij de machtige 4.0 V8 BiTurbo op zijn falie te geven. Bij zo’n 4.500 toeren lichten ze op en naarmate de temperaturen van koelvloeistof en olie stijgen verdwijnen ze stuk voor stuk totdat ze allemaal uit zijn en je de V8 zomaar richting 7.500 toeren kunt jagen. Tot die tijd houden wij ons gedeisd en genieten we van het machtige gevoel achter het stuurwiel van de Audi S8. Het duizelt van de knoppen van unieke opties en de displays met informatie, maar het is bovendien een fantastische combinatie van materialen. Het zijn de details die deze S8 ver boven een ‘normale’ Audi A8 doen stijgen. Het luxe Nappa leder op de zetels is uitgevoerd in fraaie kleur Vermontbraun. Het speciale Design Selection interieur voorziet ook in carbon sierlijsten waarin de caramelbruine kleuren terugkomen. Het leer is niet alleen doorgevoerd over het dashboard, maar ook in de portieren en langs de middenconsole. Ook hier weer de bruine details in de stiksels. Boven je prijkt de zwarte hemel uitgevoerd in alcantara. Het hele aspect bevestigd mij op pad te zijn met iets heel speciaals.

 

Nog vol van hetgeen ik allemaal ontdek vergeet ik welhaast dat we inmiddels los kunnen. Het was allemaal zo rustgevend in Comfort mode van Audi’s Drive Select. Was…, want inmiddels heb ik gekozen voor Dynamic. Direct openen zich de kleppen in het uitlaatsysteem, voelt het onderstel als van beton en het stuurwiel draait extreem zwaar en direct. De 8-traps automaat gooit hem zomaar twee verzetten terug. Ik zet me schrap en vloer het rechterpedaal. Ongeëvenaard, ongenadig en onredelijk hard wordt je in je stoel geperst. Mijn zintuigen zijn de weg kwijt en kunnen amper verwerken wat er gebeurt. De gigantische schaal van de snelheidsmeter loopt tot 320, maar de naald er van leek op die van de toerenteller zo snel deze de schaal verslind. Zwaar onder de indruk en wetend wat er nu kan gebeuren zetten we hem stil op oprit van de snelweg. In gedachten tel ik tot 3. Ik lift het rempedaal vlak na het vloeren van het gaspedaal. Met een krankzinnige brul zoekt de V8 naar hogere toeren en zonder enige slip met behulp van het Quattro systeem passeren we 4 seconden later de 100. Die schakelmomenten zijn verslavend. Met brute klappen in de uitlaat schakelt hij bloedsnel door de verzetten terwijl hij de schaal van de snelheidsmeter opvreet. 140, 160, 180 en 200 bereiken we in 13 seconden vanuit stilstand en over is het nog lang niet want enkele seconden later bereiken we de begrensde 250 km/h. Sorry, voor diegene die het echt testen, 267 km/h. Dit gaat echt helemaal nergens over, hoe kun je zo’n log monster als een Audi A8 zo lichtvoetig laten aanvoelen en zulke prestaties meegeven. Het is onwerkelijk. Om al dit geweld ook weer tot rust te manen is een puik remsysteem nodig. Daar de meeste S8’s met standaard remmen worden geleverd is dit exemplaar voorzien van keramische remmen. De remkracht is waanzinnig en in onze ogen een must bij een auto met dergelijke prestaties.

 

Dat je een Audi RS6 lekker hardcore uitvoert begrijpen we, maar ondanks het feit dat hij technisch identiek aan een RS6 is, moet een S8 het harde karakter van zich af kunnen slaan en eveneens comfortabel en luxe kunnen zijn. Het verschil door de diverse instellingen is groot. Knap werk. En de luxe is fenomenaal. Dit is een zeldzaam fraai uitgevoerd exemplaar waar simpelweg geen beperkend budget was. De basisprijs van een Audi S8 was al niet mals, maar het tikt hard aan wanneer er gekozen wordt voor opties als Exclusive lederpakket met stoelventilatie en massagefuncties, 4-zones klimaatcontrol, stoelverwarming voor alle inzittenden. Alcantara hemel er in? EUR 1.900. Head-Up display, automatisch parkeersysteem, Audi Lane assist, Audi Side Assist, Adaptieve cruise control, Full LED matrix koplampen met grootlichtassistent, softclose portieren.

Heerlijke optie is de af fabriek standkachel met afstandsbediening en wat te denken van het fantastische BOSE audiosysteem. Deze S8 is zelfs voorzien van Active Noise Cancelling waardoor rijgeluiden worden opgeheven waardoor een uiterste stilte en rust heerst aan bood van de S8. Het zit er allemaal in het bracht de nieuwprijs op een duizelingwekkende EUR 194.757 in 2014.

 

De auto is volledig gedocumenteerd en het Serviceplan – Audi’s onderhoudsboekje – is volledig afgestempeld. Daarnaast zijn de onderhoudslijsten van de servicebeurten present zodat er ook gedetailleerde historie bekend is. Uiteraard is dit ook op te vragen bij de erkende Audi dealer.

 

De volgende servicebeurten zijn bekend:

 

03.01.2014                    6 km

 

00.00.2015                   31.266 km

 

22.05.2015                    47.712 km

 

08.08.2015                    55.412 km

 

21.04.2017                    83.537 km

 

15.08.2018                    105.164 km

 

04-11.2019                    126.106 km

 

11.02.2021                    146.483 km

 

29.07.2022                    159.015 km

 

15.12.2022                    162.247 km

 

De S8 verkeert in een zeer nette staat en aan alles is te merken dat de auto met grote zorg en liefde behandeld en bereden is.

 

Interesse in deze bijzondere facelift Audi S8? Contact ons snel voor een bezichtiging en eventuele proefrit.

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

2014

2014

Bouwjaar

166.915 km

166.915 km

Kilometerstand

Specificaties

Audi S8 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (520pk)

 

Datum eerste toelating: 3 januari 2014
Kilometerstand: 166.915 km
Kleur: Daytonagrau Perleffekt (LZ7S)
Kenteken: 6-TSK-22
APK tot: 6 januari 2025
Vermogen: 382W/ 520pk
Topsnelheid: 250 km/h (begrensd)
Acceleratie 0-100km/h: 4,1s.
Gewicht: 1.965 kg.
BTW/ marge: marge

Aandrijvingstype: Vierwielaandrijving     1X1

Achterbanksysteem (3 Zitplaatsen)        5Z0

Actieve geruisreductie (Active Noise Cancelling, ANC)         EP1

Airbag Bestuurders-/passagierskant      4UF

Audi music interface      UF7

Automatische Circulatieluchtregeling      2V5

Automatische transmissie – Tiptronic (8-traps)          G1G

Bandencontrole-indicator          7K1

Bandenreparatieset       1G8

Binnenspiegel met Dimautomaat           4L6

Buitenspiegel Aluminium / Chroomkleuren         6FC

Buitenspiegel asferisch, links    5SL

Buitenspiegel asferisch, rechts  6TS

Buitenverlichtingspakket           QQ1

Comfort-airco-automaat 4 zones        9AH

Dagrijlicht LED  8K4

Diefstalalarmsysteem + Interieurbeveiliging / Sleepbeveiliging         7AL

Diefstalbeveiliging voor Wielen (Velgsloten)       1PD

DVD-wisselaar  6G0

Dynamische stuurbekrachtiging           1N8

Emissie-arm volgens emissienorm Euro 6         7MM

Instaplijsten met Handtekening  7M2

Interieurinrichting: Decordelen onder Aluminium geborsteld       GT4

Interieurinrichting: Uitgebreide Aluminium-look   GS4

Isofix-houder voor Kinderzitje            3B4

Koplampsproeiers (Koplampsproeiers)  8X1

Middenarmsteun voor Comfort-uitrusting           6E3

MMI Touch (Touchscreen)       UJ1

Mobiele telefoon/gsm (Bluetooth) met Audi connect       9ZW

Motor 4,0 L – 382 kW V8 32V TFSI Katalysator (CTFA)   CTFA

Multimedia-interface MMI       8YQ

Remschijven voor (400 mm x 38 mm)    1LW

Remsysteem met Recuperatie-systeem 7L8

Rijassistent-systeem Starthulp (hold assist)       UH2

Servosluiting voor Kofferbakdeksel    4E7

Sluit-/startsysteem Advanced Key (Comfort-sleutel)  4F2

Sound-systeem BOSE 8RY

Sportdifferentieel         GH2

Start-/stopsysteem       7L8

Stoelverwarming voor en achter         4A4

Stuurkolom (Stuur) electr. verstelbaar            2C7

Vloermatten Velours     0TD

Accu 105 Ah     J0P

Achteruitrijcamera       KA2

Afstandsbediening voor Standverwarming     9M9

Airbag Passagierszijde uitschakelbaar   4UF

Bagageruimteklep electr. bediend (openen + sluiten)            4E7

Banden 275/35 R21 …Y            H0T

Comfort-hoofdsteun achter        VA2

Doorlaadopening (Middenarmsteun achter)        3X4

Head-up-display           KS1

Keramisch remsysteem voor en achter          PC5

Leer-pakket Volledig leer

>  – Alcantara-pakket

>  – Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter electr.

>  – Zonnescherm aan Achterruit elektrisch        7HD

Matrix-LED-koplamp    PXC

Radio-ontvangst digitaal (DAB)          

Remschijven achter (370 mm x 30 mm) 1KU

Rijassistent-systeem Parkeerstuurassistent met selectieve indicatie           7X5

Rijassistent-systeem Snelheidslimiet-indicator   QR9

Schakel-/selectiehefboomgreep Hout    6Q3

Schuif-/hefdak electr. (Glas) met Voorselectie-automaat        3FE

Servosluiting voor Portieren   GZ2

Standverwarming met Timer

>  – Afstandsbediening voor Standverwarming   9M9

Stoelventilatie en Massagefunctie voor          4D5

Stuur verwarmbaar (Sport/leder – 3-spaaks) met Multifunctie en Schakelfunctie      1XT

TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal

TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal / Radio-ontvangst digitaal

>  – Radio-ontvangst digitaal (DAB)

>  – TV-ontvangst (Tuner) analoog en/of digitaal QU6

Warmtewerend glas (Isolatieglas)

Warmtewerend glas met Voorruitverwarming (Isolatieglas)

>  – Warmtewerend glas (Isolatieglas)    4GR

Warmtewerend glas met Voorruitverwarming, achter verduisterd (Isolatieglas)

>  – Warmtewerend glas met Voorruitverwarming (Isolatieglas)

>  – Warmtewerend glas (Isolatieglas)

>  – Warmtewerend glas, achter verduisterd (Isolatieglas)           PDJ

Zonnescherm aan Achterruit elektrisch         

Zonnescherm aan Achterruit en Zijruit achter electr.

>  – Zonnescherm aan Achterruit elektrisch

PROEFRIT MAKEN?
Category
Audi, Voorraad
Tags
+, 1, 2, 2.5, 22", 3.0TDI, 313, 313pk, 313ps, 340pk, 340ps, 360pk, 360ps, 4, 50, 519pk, 519ps, 520pk, 520ps, 55, 55TFSI, 60, 60TFSI, 650, 650Nm, 8%, ABT, Audi, beste, Bi, bijteling, bijtellingsklasse, bit, btw, cabrio, cabriolet, ceramic, Convertible, dak, DSG, e, e-tron, elektric, elektrisch, etron, Exclusive, Facelift, FSI, full, g-tron, GMBH, goedkoop, goedkoopste, grau, grey, GT, hybrid, hybride, Individual, jd, keramische, kermaisch, kia, koopje, lackierung, laden, LED, matrix, mia, mooiste, mtm, nardo, nardograi, nardogrey, overleden, overlijden, plug, Plug-in, plus, Q7, Q8, Quattro, R8, r8 gt, RS, RS4, RS5, RS6, RS7, RS8, S, S-line, S-Tronic, S8, sline, soft-top, softtop, spider, Spyder, stage, Stronic, TDI, te koop, TFSI, TFSI. 2.5TFSI, TFSIe, TT, TTRS, TTS, tuning, Turbo, V10, V12, V8, W12