Audi R8 4.2 FSI V8 Quattro R-Tronic (420pk) | Lage kilometerstand | 2 eigenaren | Brilliantrot | Bang & Olufsen audio | Alcantara hemelbekleding zwart | Nappa lederen bekleding | Lederafwerking dashboard | Carbon | Magnetic Ride | Xenon Plus | 19” gegoten originele velgen | Stoelverwarming | Navigatie | Elektrisch bediende sportzetels | Stoelverwarming | Digitaal kompas | Parkeersensoren voor + achter | 301 km/h | 0-100 km/h: 4,6 s | 2007 | 47.809 km | VERKOCHT |

Over deze auto

De sfeerverlichting in de garage werpt een diffuus licht op de Audi R8. Het geeft een luxe uitstraling. De contouren van de auto zijn nog altijd even schitterend als imposant. De lange en lage daklijn, de cockpit zóver naar voren gericht en de breedte is ongekend. Met een hoogte van amper 1 meter 25 komt de daklijn net boven mijn heupen. Onmiskenbaar detail van de R8 Coupé is de glazen achterklep waaronder de 4.2 V8 geëtaleerd ligt. De afwerking is high-end met talloze carbon details. In dit licht komt de, zo bijzondere, lak schitterend uit. De gapende sleuven onder de sideblades stralen potentie uit, maar bovendien noodzakelijk om de gigantische powerunit te laten ademen. Het front oogt agressief. Breed, extreem laag en de schitterend gestileerde koplampunits met zijn specifieke LED dagrijverlichting.

 

Na het openen van het portier laat ik mij zakken in de voortreffelijke sportzetels. Uitgevoerd in Fijnnappa lederen bekleding chique afgewerkt maar ook voorzien van noodzakelijke steun. De gekozen kleur is een pikante – zeker in combinatie met de rode lak – maar hoe langer ik er naar kijk hoe bijzonderder ik het vind. Het Mustangbaun leder staat heel fraai en doorbreekt het zakelijke karakter van Audi. Het dashboard is eveneens in zwart Nappa leder uitgevoerd en voorzien van Mustangbraun stiksels. Zoals het een sportwagen betaamt een zwart hemelbekleding en in dit geval uitgevoerd in alcantara. Tuurlijk de R8 levert fikse prestaties en alles is daar ook op ingesteld, maar het is zo fraai gecombineerd met luxe – chique accenten. Dit is next level.

 

Midden op het dashboard vinden we de centerspeaker van het befaamde Bang & Olufsen audiosysteem. Uitmuntend geluid en schitterend gestileerde speakers. Het Multimediasysteem omvat navigatie, telefonie en audio. Bedienbaar vanaf het stuurwiel. Aan de achterzijde de schakelflippers van de R-Tronic automaat. Stoelverwarming en climate control ontbreken niet. Onder de pook van de R-Tronic vinden we knoppen voor het adaptieve onderstel. Magnetic Ride – zo noemt Audi het. De actieve dempers bieden ongekende prestaties en zijn actief en instelbaar. Verder knoppen voor de elektrisch bediende spoiler op de achterklep en de parkeersensoren.

 

Genoeg gezien. Het is tijd om de R8 aan de tand te voelen. Nog met gesloten garagedeur start ik de 4.2FSI motor. De naalden in de tellerunit zwaaien een keer wild op en neer. De ‘koude’ start is luidbulderend. Het imponeert. Na ongeveer een minuut zakt het toerental en draait de motor rustig zijn toeren. De R-Tronic gaat in A zodat hij zelf het schakelwerk doet. Rustig rijden we de straat uit, opzoek naar de leuke wegen. Mensen kijken op en om wanneer ze de R8 voorbij zien en horen komen. De verschijning is tijdloos en imponerend.

Wanneer alles op bedrijfstemperatuur is maan ik de R-Tronic in manueel en activeer ik de Sport modus. De 420 paarden mogen aan het werk. Met een duw in de rug accelereert de R8 als een bezetene. De naald van de snelheidsmeter verslind de getallen en een paar verzetten later rijden we hoogst illegale snelheden. De R8 is met recht een super sportwagen. Als we willen eindigt het feest bij de topsnelheid van maar liefst 301 km/h. De acceleratie naar 100km/h gaat in slechts 4,6 tellen. Grip is eindeloos door Quattro vierwielaandrijving. Toch heeft de auto het karakter van een achterwiel aangedreven sportwagen. Er gaat maximaal 85% van de aandrijving naar de achterwielen en maximaal 35% naar de voorwielen. Het spaceframe zorgt voor een zeer laag eigen gewicht. De 4.2 V8 is eigenlijk de RS4 motor, maar speciaal voor de R8 voorzien van Dry-Sump zodat de motor lager in de carrosserie past. En dat merk je. Het is een bijzonder ervaring de R8 te besturen.

 

De Audi R8 verkeert in een bijzonder nette staat. Echt aan alles is te merken dat de auto grote zorg en liefde behandeld en bereden is. De R8 werd nieuw geleverd aan de eerste en enige eigenaar in Luxemburg. In 2017 kwam de auto in handen van de enige Nederlandse eigenaar. Wij kochten de auto direct van hem.

 

Alle documentatie en beide sleutels zijn aanwezig. In 2020 is de actieve demper van het Magnetic Ride onderstel vervangen. Een kostbare aangelegenheid. Bij binnenkomst bleek dat ook de demper linksachter lekt en hebben wij deze eveneens vervangen voor een originele OEM demper. Tevens hebben wij de olie ververst, interieurfilter venieuwd en de bougies vervangen. Puur omdat het laatste onderhoud qua kilometers niet lang geleden was, maar qua tijd wel.

 

Interesse in de bloedstollend mooie Audi R8 bel dan snel voor een afspraak en eventuele proefrit.

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

2007

2007

Bouwjaar

47.809 km

47.809 km

Kilometerstand

Specificaties

Audi R8 4.2 FSI V8 Quattro R-Tronic (420pk)

 

Datum eerste toelating: 9 augustus 2007
Kilometerstand: 47.809 km
Kenteken: PF-739-B
APK tot: 4 augustus 2022
Vermogen: 309W/ 420pk
Topsnelheid: 301 km/h
Acceleratie 0-100km/h: 4,6s.
Gewicht: 1.540 kg.
Aandrijving: Quattro vierwielaandrijving
Transmissie: R-Tronic (6-traps sequentieel)

 

Kleurstelling

 

exterieur: Brilliantrot (LY3J)
sideblades: Brilliantrot (Ly3J)
interieur: Schwarz (L1)
bekleding: Mustangbraun (JZ) Fijnnappa leder
hemelbekleding: Schwarz Alcantara

 

 

Aantal eigenaren: 2
Nieuwprijs 2007: EUR 168.928
Wegenbelasting: EUR 204-229 3/mnd
Aantal sleutels: 2Aantal sleutels: 2

Accu 110 Ah     J0Z

Airbag Bestuurders-/passagierskant     4UF

Bandenreparatieset      1G8

Bandenspanningscontrolesysteem        7K7

Bestuurders-informatiesysteem (FIS)    9Q2

Buitenspiegel asferisch, links    5SL

Buitenspiegel convex, rechts    5RU

Centrale vergrendeling met Afstandsbediening  4K4

Comfort-airco-automaat 2 zones           9AK

Dagrijlicht        8K1

Diefstalalarmsysteem + Interieurbeveiliging / Sleepbeveiliging   7AL

Diefstalbeveiliging voor Wielen (Velgsloten)      1PD

Dynamo 190 A  8GH

Isofix-houder voor Kinderzitje aan Passagiersstoel        3G2

Koplampsproeiers (Koplampsproeiers)  8X1

Motor 4,2 L – 309 kW V8 32V FSI Katalysator (BYH)      BYH

Multimedia-interface MMI Navigation Plus         PNA

Sportstoelen     Q1D

Voorruit met Bandfilter boven    4GP

Warmtewerend glas groen getint           4GP

Zij-airbag voor  4X1

Banden voor/achter: 235/35 R19 ..Y / 295/30 R19 …Y   HK7

Brandstoftank: 90 L       0M6

Buitenspiegel electr. neerklapbaar, met Dimautomaat    6XK

Chassis met Demperregeling (Magnetic Ride)   1BL

Interieurinrichting: Kleurnaad voor Volledig leer Fijne nappa       0UB

Interieurinrichting: Volledig leer Fijne nappa       PL3

Kompassysteem, digitaal voor Binnenspiegel    4L7

Lendensteun voor, electr. verstelbaar    7P1

Licht-pakket

Licht- en regensensor

Binnenspiegel met Dimautomaat           QQ1

Lichtmetalen velgen voor/achter: 8,5×19 / 11×19 (5-dubbelspaaks)        PRJ

Motorkap Carbon-sigma           NM5

Parkeerhulp voor en achter, optisch (APS Plus) 7X2

Rijassistent-systeem Hill-Assist UG1

Sound-systeem Bang & Olufsen           9VK

Speciale lak Briljant-rood          C8C8

Stoelen voor electr. verstelbaar

Lendensteun voor, electr. verstelbaar    PV1

Stoelverwarming voor   4A3

Stuur (Sport/leder – 3-spaaks) met Multifunctie en Schakelfunctie          1XX

Transmissie 6 versnellingen – sequentieel – R-tronic

Stuur (Sport/leder – 3-spaaks) met Multifunctie en Schakelfunctie          G1E

Xenon-koplampen Plus (Dim- en grootlicht)       8BP

PROEFRIT MAKEN?
Category
Audi, Voorraad
Tags
+, 1.2, 1.2tsi, 1.4tsi, 1.8T, 2.0, 2.0TSI, 2.4, 2.5, 220pk, 3.0, 340pk, 340ps, 360pk, 360ps, 420pk, 510Nm, 519pk, 519ps, 520pk, 520ps, A4, ABT, beste, Bose, Brilliant, Brilliantrot, cabrio, cabriolet, ceramic, DSG, dynamic, Facelift, FSI, full, GMBH, goedkoopste, i8, jd, keramische, kermaisch, koopje, Le Mans, LED, Magnetic, matrix, mooiste, overleden, overlijden, plus, Pro Line, Q3, Q5, Quattro, R8, ride, RS, RS4, RS5, RS6, RS7, RS8, S, S-Tronic, s7, S8, Sofftop, te koop, TFSI. 2.5TFSI, tsi, TT, TTRS, TTS, V10, V12, V6, V8, vag, vulcano, W12