Aston Martin V8 Vantage 4.3 V8 Sportshift (385pk) | Origineel Nederlands | 2e eigenaar | Historie | Zwart leder | Alcantara hemelbekleding | Navigatiesysteem | Xenon verlichting | High-End audiosysteem | Sportshift automaat met schakelflippers | Parkeersensoren | 19” Breedset | 2007 | 173.511 km | VERKOCHT |

Over deze auto

Het is nog voor zevenen op deze vrijdagochtend. De kinderen zijn alweer druk bezig op hun verkeersmat. De autootjes botsen wild op elkaar en af en toe zijn ze verwikkeld in heuse ‘ref battles’ tussen hun sportwagentjes. De hoogtoerige motorgeluiden – geproduceerd door de jonge stembanden – klinken luid vanuit de speelkamer. Terwijl ik een espresso voor mezelf bereid krijg ik een déjà vu. Op hun leeftijd deed ik exact zoiets. De Ferrari en Lamborghini schaalmodelletjes vlogen door de kamer en ik maakte er dezelfde wilde geluiden bij.

 

Inmiddels ben ik ouder, maar nog steeds een kind en ik besluit de Range Rover sleutel te wisselen voor die van de Aston Martin Vantage. Ik heb nog ruim de tijd voor de eerste afspraak; een relaxte start van de vrijdag. Terwijl ik de garage betreed springt de verlichting aan en ik zie haar staan. De Aston Martin Vantage – één van de mooiste sportwagens ooit gebouwd. De gedrongen, maar krachtige lijnen, de brede oplopende heupen en het imponerende brede front. Staand naast de Vantage komt het dak amper boven mijn heupen.

 

Middels de zo specifieke deurgreep open ik het portier. Hij opent schuin naar boven. Als een volleerd acrobaat schuif ik m’n derriere over de brede dorpel en laat me diep in de sportzetel glijden. Het speciale gevoel dat je hebt achter het stuurwiel van een Aston Martin blijft. Je waant je onaantastbaar. Je rijdt iets exclusiefs. Middels de startknop midden op het dashboard ontwaak je de V8 krachtbron. De koude start is kippenvel opwekkend en met name in de beperkte ruimte met gladde muren van de garage. De startmotor geeft een paar slagen en de V8 slaat welwillend aan. De ‘koude’ slagen klinken het lekkerst. Iets verhoogd toerental. Niet oorverdovend hard, maar sophisticated en Brits beschaafd.

Het karakter van de Vantage is – laten we het noemen; breed. Rustig cruise ik mijn woonplaats uit. De motor draait rustig zijn toeren en de Sportshift schakelt comfortabel door de verzetten. Wanneer ik de oprit van de snelweg bereik denk ik terug aan de kinderen. Ik activeer de Sport knop en neem de flippers achter het stuurwiel ter hand en maan de automaat in Manueel. Het licht springt op groen en ik accelereer vlot de oprit op. De achterzijde breekt iets uit maar dit vang je eenvoudig op. Vanuit de tweede versnelling gaat het volgas de snelweg op. De V8 buldert naar hartenlust – zo wil hem gewoon horen – en vlak voordat de toeren in de begrenzer vliegen schakel ik op. Met een bruuske klap door naar drie. De acceleratie is imponerend. Hard rechtuit rijden is één ding, maar de Vantage is het best op een bochtige traject. Laat dat maar over aan de ingenieurs van Aston Martin. De Vantage stuurt messcherp met een kart-achtig karakter. De bochtsnelheden kunnen heel hoog liggen wanneer je durft. En juist dit is zo gaaf aan de Aston Martin. Uitermate geschikt voor een rustige zondagsrit, maar hij is altijd in voor een portje boenderen – desnoods op een circuit.

De uitvoering is fantastisch. De speciale zwarte micalak in combinatie met het zwarte leder is waanzinnig. De rode stiksels in het leder contrasteren fraai. Werkelijk alles is uitgevoerd in leder. Aan de buitenzijde hetzelfde. De 19” originele velgen zijn volledig zwart gelakt en achter de open velgen vallen de rode remklauwen meteen op. De priemende xenon verlichting met de sierlijke LED lampen geven de Vantage een nog bruter front. Voor een heuse sportwagen is de Vantage behoorlijk luxe. Zo zijn de sportzetels elektrisch bediend en voorzien van memorystanden en stoelverwarming. Het navigatiesysteem wordt zichtbaar nadat het grote beeldscherm elektrisch uit het dashbord rijst. Het audiosysteem is high-end met een geweldige geluidsbeleving door de af afbriek subwoofer. Verder zijn ramen en spiegels elektrisch bediend, is er climate control, cruise control en parkeersensoren. Werkelijk alles present.

 

De Aston Martin Vantage van dit verhaal is een origineel Nederlands geleverd exemplaar. Wij kochten hem direct van de tweede eigenaar die hem sinds 2010 in bezit had. Hij kocht de auto destijds bij Kroymans met zo’n 64.000 km. Gezien het feit dat dit een Nederlands exemplaar betreft is de kilometerhistorie volledig na te gaan. Het onderhoud is grotendeels gedocumenteerd middels het serviceboek en tal van facturen. Belangrijk onderhoud was er in 2019. Toen werd de volledige koppeling vervangen. De staat van de Aston Martin is goed. Ondanks de toch forse kilometerstand rijdt de auto voortreffelijk.

 

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

2007

2007

Bouwjaar

173.511 km

173.511 km

Kilometerstand

Specificaties

Aston Martin V8 Vantage 4.3 V8 Sportshift (385pk)

 

Datum eerste toelating: 8 november 2007
Kilometerstand: 173.511 km
Kleur: Florettsilber Matteffekt (LX7K)
Kenteken: 49-XZ-FL
APK tot: nieuw voor aflevering
Vermogen: 283kW/ 385pk
Topsnelheid: 280 km/h
Acceleratie 0-100km/h: 5,0s.
Gewicht: 1.605 kg.

– Sportzetels in zwart leder met rood stiksel
– Elektrische stoelverstelling met memory
– Stoelverwarming
– Navigatiesysteem
– Automatische airconditioning
– Cruise control
– Elektrische ramen
– Elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels
– Centrale vergrendeling met afstandsbediening

– Xenon verlichting met hogedruk koplampsproeiers
– LED dagrijverlichting
– 19” Originele breedset
– Alcantara hemelbekleding
– Follow-me-home en approach verlichting
– Klasse III inbraakalarm
– Sportshift automatische transmissie met schakelflippers
– Front- zij- en hoofdairbags
– Parkeersensoren

PROEFRIT MAKEN?
Category
Verkocht
Tags
.5, ", 109, 110, 130, 1e eigenaar, 200tdi, 3, 3.6, 300tdi, 4, 4.3, 4.4, 4.7, 5 cilinder, 5.0, 9, 90, a-bar, Aston, AstonMartin, Autobiography, bearlock, beste, bowler, brits, btw, DB11, DB7, db9, dealer, Def, defender, goedkoop, goedkoopste, goedkoopste defender, grijs kenteken, HSE, laagste kilometerstand, lage, Land, Landrover, lier, ls3, marge, Martin, pneumatisc, Range, rolkooi, Rover, S, SC, supercharged, T5, td5, TDI, tdv6, tdv8, terra, terrafirma, top hat, tophat, V, V12, V8, Vanquish, Vantage, Virage, Vogue, Voque, warn, Youngtimer, zweerde