Audi TT Coupé 2.0 TFSI TTS Quattro Pro Line + S-Tronic (310pk) | 310 pk | Magnetic Ride | Virtual Cockpit | LED Matrix koplampen | Bang & Olufsen audio | Sportstoelen | Nappa leder + ruitstiksels | MMI Navigatie | Stoelverwarming | Elektrische stoelverstelling | Zwarte hemelbekleding | Afgevlakt TTS stuurwiel | Schakelflippers | S-Tronic automaat | Bluetooth | Lane Assist | Advanced Key | Quattro vierwielaandrijving | 2016 | 134.095 km | VERKOCHT |

Over deze auto

De waterige herfstzon accentueert de strakke lijnen. De gedrongen coupe met heel korte overhang zowel voor als achter, de gigantische 20” RS velgen.en de verbrede sideskirts. Dit is de nieuwste generatie Audi TT. Om preciezer te zijn, de TTS. Herkenbaar aan de gigantische grill met TTS embleem en maar liefst vier verchroomde stortkokers aan de achterzijde. Werkelijk een prachtig auto die potentie en elegantie uitstraalt. Vooral in deze speciale lak – Daytonagrau Perleffekt. Een echte sportwagen qua prestaties, maar uitermate geschikt voor dagelijks gebruik.

 

Bij het open van het portier vallen meteen de twee gave zetels op. Gaaf van vorm met zijn ronde regleuning en geïntegreerde hoofdsteun. Maar vooral het Fijn nappa leder met ruit stiksels. Het interieur is zwart, maar het leder is Rotorgrau. Een gewaagde keuze op voorhand, maar vooral prachtig in het echt. Het vormt een eenheid met de gepolijste delen van de grijze velgen, en de aluminium sierlijsten in het interieur. Verder een uiterst rustig interieur. Dat was het doel van Audi en wat is het prachtig gelukt. De verfijnde details zijn van zeer hoog niveau qua afwerking. Het centrale deel van de turbineachtige uitstroomopeningen voor de ventilatie vormen de bedieningsdisplays van de klimaatinstellingen. Heel gaaf design en uiterst bruikbaar in praktische zijn. De stoelverwarming bedien je op de uiterst buitenste roosters. De middenconsole tussen de stoelen wordt gevormd door de MMI bediening en uiteraard de selectiepook voor de S-Tronic automaat. De TTS ontbeert een conventioneel navigatiescherm. In plaats daarvan een gigantische Virtual Cockpit. Indrukwekkend hoe helder en modern dit is. Zeer praktisch als het om bruikbaarheid gaat en volledig op wens in te stellen qua informatiebronnen.

 

We raken niet uitgepraat over het design, maar we realiseren ons dat we met een TTS van doen hebben. Geen kinderachtige machine. Audi’s menukaart is volledig naar mijn gaarding. Een korte coupé met gigantische wielen op de hoeken van de koets, een super licht aluminium space frame, een diepe zit, Quattro vierwielaandrijving, Magnetic Ride onderstel, S-Tronic automaat met dubbele koppeling en de werkelijk niet te versmaden 310 pk onder de kap. Dit zijn de ingredienten voor heel erg veel plezier. Cijfers? Helaas door begrenzing blijven we steken op 250 km/h, maar het gaat om het accelereren en dat gaat verslavend snel. Precies 4,6 seconden zijn er nodig om de 100 km/h spint af te leggen.

Het afgevlakte stuurwiel is klein en dik en geeft veel feedback, de virtual cockpit is zo ingesteld dat de toerenteller groot centraal in het midden staat. Driver Select op standje hardcore – Dynamic. S-Tronic staat op manueel en ik maan de bak in het juiste verzet middels de flippers aan het stuurwiel. Voet op de rem, volgas, Launch Control geactiveerd. De toerenteller zweeft ergens rond 4.000 toeren per minuut. Rem los, en direct beland mijn hoofd diep in de hoofdsteun. Wat een geweld. Het Quattro systeem tart de grenzen van het Pirelli schoeisel. Eerste versnelling, tweede versnelling en we vliegen al voorbij 100, derde versnelling, vierde versnellingen en we passeren 170 km/h. Deze auto gaat zo verschrikkelijk makkelijk veel te hard. Indrukwekkend dat zeker. En die schakelmomenten zijn verslavend. Bij iedere versnelling komt er een kort ‘scheetachtig’ geluid uit de uitlaten. Prachtig! Ook het bochten gedrag is fenomenaal met serieus hoge bochtsnelheden. Deze TTS is uitgerust met Magnetic Ride wat we ook kennen uit de R8. De actieve dempers geven de auto zoveel balans en vertrouwen. De vierwielaandrijving biedt altijd grip. De voortrein is zeer direct terwijl de achterzijde juist lichtvoetig voelt waardoor een heel speels karakter ontstaat. Absoluut een fun auto. En het mooie is. Zet alles in standje comfort en hij is gewoon weer de nette zakelijke coupé perfect voor dagelijks gebruik.

De TTS Coupé was een fabrieksauto die door een Audi medewerker uit Ingolstadt werd gereden. Die exemplaren staan garant voor vrijwel alle mogelijk opties. Zo ook dit exemplaar. Dit is excact zoals je jouw TT zou wensen. Een prachige kleurstelling met de juiste RS velgen. De Matrix LED koplampen met donkere koplampunits. Binnenin alle opties die mogelijk waren. Van elektrische stoelverstelling, stoelverwarming, tot aan een garagedeur opener en zwarte hemelbekleding. Uiteraard werd er geopteerd voor het befaamde Bang & Olufsen audiosysteem. Een werkelijk fantastisch geluidssysteem met kraakhelder geluid en zeer diepe bastonen door de af fabriek geleverde subwoofer. Uiteraard is audio te streamen via bluetooth.

Interesse gekregen in deze bloedstollend mooie Audi TT Coupé? Bel da snel voor een bezichtiging en eventuele proefrit.

VERKOCHT

VERKOCHT

Prijs

2016

2016

Bouwjaar

134.095 km

134.095 km

Kilometerstand

Specificaties

Audi TT 2.0 TFSI TTS Quattro Pro Line + S-Tronic (310pk)

 

Datum eerste toelating: 30 juni 2016
Kilometerstand: 134.095 km
Kleur: Daytonagrau Perleffekt (LZ7S)
Kenteken: SN-603-X
APK tot: 21 april 2024
Vermogen: 228kW/ 310pk
Topsnelheid: 250 km/h (begrensd)
Acceleratie 0-100km/h: 4,6s.
Gewicht: 1.360 kg.

Aandrijvingstype: Vierwielaandrijving           1X1

Airbag Passagierszijde uitschakelbaar  4UF

Audi Drive Select        EF1

Bandencontrole-indicator          7K1

Bandenreparatieset      1G8

Buitenspiegel asferisch, links    5SL

Buitenspiegel convex, rechts    5RU

Carrosserie: Coupe       K8C

Chassis met Demperregeling (Magnetic Ride)           1BQ

Dynamo 140 A  8GU

Emissie-arm volgens emissienorm Euro 6         7MM

Frontcamera (Ruit)       QK1

Hoofdairbag-systeem (Sideguard)         4X3

Instaplijsten met Handschrift     7M2

Interieurinrichting: Decordelen Aluminium Mat   5TG

Interieurinrichting: Interieurelementen gekleurd, Fijnlak, Antraciet           0UJ

Interieurinrichting: Uitgebreide Aluminium-look  GS3

Lendensteun voor, electr. verstelbaar    7P1

Longlife-Service           QI6

Motor 2,0 L – 228 kW 16V TFSI Katalysator (CJXG)      CJXG

Niet-rokerspakket         9JA

Remschijven voor (338 mm x 30 mm)   1LH

Remsysteem met Recuperatie-systeem 7L6

Rijassistent-systeem Rijbaanassistentie (active lane assist) 6I1

S Sportstoelen voor

>  – Lendensteun voor, electr. verstelbaar          Q4Q

Start-/stopsysteem       7L6

Stoelverwarming voor 4A3

Stuur (Sport/leder – 3-spaaks, afgeplat aan de onderzijde) met Multifunctie plus     2PF

Waarschuwingssysteem voor Veiligheidsgordels           9P6

Warmtewerend glas groen getint           4GH

Zij-airbag voor  4X3

Accu 75 Ah       J1N

Audi connect (Op internet gebaseerde diensten)            EL3

Audi music interface

>  – USB-interface Audi exclusive          UE7

Banden 255/30 R20 ..Y Q47

Beglazing achter verduisterd (Privacybeglazing)      VW1

Binnenspiegel met Dimautomaat

>  – Licht- en regensensor         PU7

Bluetooth-handsfree-installatie met Spraakherkenning (Audi Phone Box)   9ZE

Buitenspiegel electr. verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar, met Dimautomaat en Stoeprandfunctie

>  – Buitenspiegel met Stoeprandfunctie, rechts

>  – Ruitensproeistukken verwarmbaar  6XK

Buitenspiegel met Stoeprandfunctie, rechts

Comfort-airco-automaat 2 zones           9AK

Comfort-sleutel met Diefstalalarmsysteem

>  – Sluit-/startsysteem Advanced Key (Comfort-sleutel)

>  – Diefstalalarmsysteem + Interieurbeveiliging / Sleepbeveiliging         PG3

Cruisecontrolsysteem (Cruisecontrol)    8T6

Diefstalalarmsysteem + Interieurbeveiliging / Sleepbeveiliging        PG3

Koplampsproeiers (Koplampsproeiers)  8X1

Koudemiddel R 1234 YF           KK3

Leer-pakket uitgebreid

>  – Middenconsole voor Leer    7HC

Licht- en regensensor   PU7

Licht-pakket     QQ1

Lichtmetalen velgen 9×20 (5-spaaks, V-design, Titanium-look)  CE6

Matrix-LED-koplamp   PXC

Middenarmsteun voor   6E3

Middenconsole voor Leer

MMI Touch (Touchscreen)      UJ1

Multimedia-interface MMI Navigation Plus met MMI Touch

>  – MMI Touch (Touchscreen)  PNQ

Opberg- en bagageruimte-pakket         QE1

Parkeerhulp voor en achter, akoestisch en optisch met selectieve indicatie (APS Plus)   7X2

Remschijven achter (300 mm x 12 mm) 2EK

Remzadels Rood gespoten     PC2

Rijassistent-systeem Snelheidslimiet-indicator   QR9

Rijassistent-systeem Starthulp (hold assist)       UH2

Ruitensproeistukken verwarmbaar

Sluit-/startsysteem Advanced Key (Comfort-sleutel) 4F2

Sound-systeem Bang & Olufsen        9VS

Speciale lak Daytonagrijs Parelmoereffect    6Y6Y

Stoelbekleding/kussens: Leer Fijne nappa     N2R

Stoelen voor electr. verstelbaar         3PK

Transmissie 6 versnellingen – Dubbelkoppeltransmissie S-tronic     G0R

USB-interface Audi exclusive

Voetganger-beschermingssysteem       VL1

Voorruit met Bandfilter boven    4GH

Zender voor Garagedeuropener (geïntegreerd) VC1

PROEFRIT MAKEN?
Category
Verkocht
Tags
+, 190pk, 2.5, 22", 2x, 3.0TDI, 310, 310pk, 310ps, 313, 313pk, 313ps, 340pk, 340ps, 360pk, 360ps, 4, 50, 519pk, 519ps, 520pk, 520ps, 55, 55TFSI, 60, 60TFSI, 650, 650Nm, 8%, ABT, Audi, beste, Bi, bijteling, bijtellingsklasse, bit, btw, ceramic, coupe, DSG, e, e-tron, elektric, elektrisch, etron, Facelift, full, g-tron, gletscher, GMBH, goedkoopste, hybrid, hybride, keramische, kermaisch, kia, koopje, laden, LED, matrix, mia, mooiste, overleden, overlijden, plug, Plug-in, plus, Q7, Q8, Quattro, R8, Roadster, RS, RS4, RS5, RS6, RS7, RS8, S, S-line, S-Tronic, S8, sline, te koop, TFSI, TFSI. 2.5TFSI, TFSIe, trekhaak, TT, TTRS, TTS, Turbo, ultra, V10, V12, V8, W12, wit